Мобилният гейминг е сфера, която генерира все повече приходи. Разработчиците на приложения задълбочават конкуренцията, което предлага голямо разнообразие на потребителите. Смартфоните имат достатъчно мощни процесори и големи екрани, за да можем да се забавляваме с игри, независимо къде се намираме.
Qualcomm и МеdiaTek вече произвеждат процесори с 4-нанометрова технология, което е важна стъпка напред в еволюцията на мобилния гейминг. ARM са влиятелен фактор в индустрията със своите уникални хардуерни разработки. Всъщност компанията разработва CPU архитектури, които след това се лицензират от производителите на Android, които ги модифицират за своите устройства.
Toва означава, че най-добрите процесори за смартфони на Qualcomm и MediaTek също са базирани на технологиите на ARM. Любителите на игрите ще се зарадват да научат за новия графичен процесор за компанията, тъй като осигурява хардуерна поддръжка за Ray Tracing. Функцията традиционно се среща в конзолите и десктоп устройствата от висок клас.

Ray Tracing е термин, който описва иновативна техника за разпределяне на светлината, която внася допълнителен елемент на реализъм в игрите. Tози ефект се постига по различни начини, но се отразява върху отраженията, сенки и другите компоненти от геймплея. Технологията прави много по-истински игрите с добавяне на атмосферни ефекти, отражения върху повърхности и др.
Новият графичен чип на ARM се казва Immortalis-G715 и е базиран на същата архитектура, както другите AMD GPU процесори. Броят на ядрата ще бъде поне 10, като освен хардуерната поддръжка за Ray-Tracing ни очаква и Variable Rate Shading (VRS).
Компанията обещава с 15% по-висока производителност на Immortalis-G715, както и двойно по-бърза скорост на изчисления с машинно обучение, съобщава AndroidPolice. Първите смартфони с технологията се очаква да са достъпни през 2023г. Можем да очакваме Immortalis-G715 да се използва в следващото поколение геймърски смартфони с Android.












