Европейските регулатори изправят пред сериозни предизвикателства големите технологични компании. Стриктното законодателство и финансовите санкции вече засегнаха най-големите имена в индустрията. Няма никакво съмнение, че Meta, Google и Apple предизвикват най-сериозно внимание на антитръстовите органи на ЕС.
Това важи в най-пълна степен за въвеждане на законодателни инициативи като Digital Markets Act (DMA). Големите компании трябва да се съобразят с редица изисквания, които целят да гарантират повече свободи на гражданите. Основно предназначение на DMA също така е да установи унифицирани правила за отворен дигитален пазар на континента.
От Google сега публикуваха повече информация за своите планове да се адаптират към промените залегнали в новото законодателство на ЕС. Обновеният пакет от реформи влиза в сила от първите дни на март 2024г. Именно заради това компанията вече работи активно, за да отговори на предизвикателствата, пред които ги изправя DMA.
Любопитното е, че европейските потребители вече ще могат да избират с кои услуги да споделят своите лични данни. В отговор на DMA ще е наличен инструмент, с който да се откажем от синхронизиране на информацията с популярните приложения на Google. Това включва браузъра Chrome, услугата Shopping, Google Play, но също YouTube и Google Maps.
Новата опция ще е подходяща да се откажете от споделяне на данни във всички или определени услуги на компанията. Повече детайли как точно ще работи този инструмент ще научим през март, когато DMA влиза официално в сила.