На път е да се разрази истинска битка между 3 от най-големите и влиятелни компании в света – Yahoo!, Microsoft, Google. Битката ще е за по-голям дял от владяната до момента от Google – Internet Ads програма. Тя представлява платени линкове, които Google изкарва на първите места в търсачката си, или отстрани на показаните резултати. Но на 4 Май Microsoft обяви, че пуска своя програма за рекламодателство и ще вложи в нея 6 милиарда долара. Отговорът на Google е в техен типичен стил: “До сега не сме чули нищо от Yahoo! или MSN, което да ни разтревожи.” Печалбите на компанията от първото тримесечие на годината, само от тези реклами е 1 милиард долара. В опит да измести Google, Yahoo! също са направили нова система за търсене чрез платени линкове. По старата система клиентите наддаваха за определена ключова дума, която ги изпращаше нагоре в класирането на резултатите. Сега, вече дори тези, които предлагат по-малко пари, но имат повече кликове (посещения през Yahoo!), също ще имат шанса да се изкачат нагоре в резултатите. Тази система, според Yahoo!, позволява новите реклами да бъдат добавени до 1 час, а не както досега – до 24. Досега MSN използваше същата система, но сега Microsoft реши, да направи своя собствена. Според критици обаче, тя е все още “прекалено бъгава”.
Discussion about this post