Според световните агенции Facebook и Twitter не осгуряват достатъчна защита за малките деца в своите сайтове си. Това до голяма степен е свързано с рекламите и начините на закупуване на стоки и услуги. С цел мрежата да стане по-безопасно място се очаква въвеждането на нови правила за реклама и маркетинг.
Към досегашните правила за реклама ще бъде въведено разширение с името “протекция на деца и потребители”. Според skynews в момента се появяват всякакви реклами на страниците на двата сайта, които предлагат какво ли не. От следващата година това ще се промени.
Според Комитетът за рекламни практики до момента са получени над 4500 оплаквания от 2008г. Всички те са от пострадали именно от рекламите в тези сайтове. Основният проблем са точно сайтове, които са със свободен достъп, без заплащане, тъй като там се срещат най-много деца. За да се осъществят плануваните промени и същевременно с това да се запази правото на свобода на словото агенциите заявиха, че ще се насочат към рекламите, а не към журналистическото съдържание.













Discussion about this post