Визията на смартфоните не се е променяла драстично през последните години. С някои малки изключения дизайна остава идентичен за повечето производители. Търсенето на алтернативни форм фактори доведе до навлизането на устройства с гъвкави екрани. Първоначалната концепция на компании като Samsung и Huawei се утвърждава като една от най-големите иновации в индустрията.
Въпреки икономическата несигурност продажбите на гъвкави смартфони останаха стабилни през изминалата година. Пазарните наблюдатели от Counterpoint Research прогнозират 14.9 млн. доставки през фискалната 2022г. Кумулативните продажби в сектора отчитат значителен ръст от 90% в периода между Q1-23 2022 и достигат до 9.5 млн., съобщава BusinessStandard.
Активността на потребителите през празничния сезон няма да се отрази положително на производителите. Експертите очакват спад в продажбите през октомври-декември, основно заради инфлацията и ситуацията на финансовите пазари. Конкуренцията между големите производители на гъвкави смартфони ще се изостри и от навлизането на повече китайски компании. Брандове като Honor, Motorola и Xiaomi имат амбициозни планове как да разширят влиянието си в екосистемата от устройства с Android.
Oт Counterpoint Research очакват двуцифрен ръст в продажбите на гъвкави смартфони в премиум сегмента. Активността на повече производители ще допринесе за поевтиняването на устройствата и в средния клас. Прогнозите им са за 52% ръст в продажбите на годишна база, които могат да достигнат до 22.7 млн. през 2023г.
Навлизането на конкурентни продукти на Honor, Xiaomi, Оppo, vivo и Motorola ще провокира интереса на още повече потребители към гъвкавите смартфони. Дистрибуцията им на европейския пазар може да се отрази негативно на пазарния дял на Samsung, които ще останат лидери и през 2023г.