Internet Explorer (IE) е емблематичен продукт на Microsoft и един от първите браузъри добили световна популярност. Навлизането на нови технологии и поредица от пропуски в сигурността постепенно доведоха до спирането на IE. Вместо това компанията се насочи към създаването на Microsoft Edge – модерен браузър, който е базиран на Google Chromium платформата.
По този начин компанията предлага пълен пакет от функции, с които да превърне Edge в успешен браузър. Факт е, че потребителите получават непрестанни ъпдейти с допълнителни функции и оптимизации на интерфейса. Не бива да забравяме и достъпа до съдържанието в Chrome Web Store, което е важно средство за привличане на потребители към уеб браузъра.
Aктуалните статистически данни показват, че Edge има пазарен дял от 4.46% и така вече изпреварва Mozilla Firefox с 3%. Информацията обхваща първия месец от новата година, но показва,че разликата със Safari (18.71%) за втората позиция остава твърде голяма, съобщава SlashGear.
Тези цифри показват, че Microsoft все още има какво да направят за постигнат желаните резултати. Mного потребители не разчитат на Edge за ежедневното сърфиране в интернет заради негативната репутация на Internet Explorer. Въпреки усилията да подобри Edge някои от практиките за популяризиране отблъскват потребителите.
Агресивното поставяне на иконата на Edge на началния екран е само един от примерите. Дори и да изберете друг браузър кликването върху хиперлинк или използване на търсачката в Windows ще отвори съдържанието в Microsoft Edge. Съчетание от подобни фактора са основната причина пазарния дял на браузъра да е около 5%.