Aвио индустрията бе силно засегната от пандемията, но през последните месеци се забелязват признаци на стабилизиране. Самолетите остават предпочитано средство за дестинация, особено на дълги дистанции. Компаниите влагат много усилия за намирането на оптималния финансов баланс, което често е свързано с редуциране на разходите.
Жизненият цикъл на един летателен апарат е около две-три десетилетия. Вероятно не знаете, но самолетите е необходимо да се боядисват веднъж на 7-10 години. Конкретният период зависи от самия размер, активните летателни часове и климата по маршрутите, на които пътува. Целият процес включва премахване на старото покритие и поставяне на нова боя с тегло между 270 и 550 килограма.
Компаниите инвестират между $100 – $200 хил. за всяко пребоядисване на летателен апарат. Най-големите машини изискват до две седмици за нанасянето на нова боя, което може води до допълнителни финансови загуби. Основна причина за пребоядисването е корозията на елементи, което крие сериозни рискове за сигурността.
Редица замърсители се отделят от боята по време на полет. В това число влизат прах, масло, грес, вода, киселина от акумулатори и др., съобщава BusinessInsider. Всеки път, когато незащитен метал влезе в контакт с кислорода в атмосферата това води до корозия. Отсъствието на защитен слой върху металния корпус позволява на вредни ултравиолетови лъчи да проникнат в летателния апарат.
Евентуална повреда на интегрални компоненти като витла и колесници може да бъде катастрофално по време на полет. Boeing например използват екипи от осем души, които работят денонощно за боядисване от носа до опашката за около осем дни.