Xiaomi продължават да разширяват влиянието си на европейския пазар на смартфони. Разнообразното портфолио от модели в различни сегменти е водещо предимство на компанията. Премиум стратегията им също така включва увеличаване на цените на флагманите от висок клас. По този начин Xiaomi опитват да се адаптират към специфичната обстановка в индустрията и се опитва да е е по-конкурентна при премиум смартфоните.
Тази стратегия представлява естествена еволюция за повечето нови компании от Китай. след като започне да се увеличава пазарния им дял. Разнообразното портфолио е едно от най-големите предимства на Xiaomi пред конкурентните производители с Android. Устройствата от бюджетния и средния клас продължават да имат най-голямо значение за присъствието на компанията в пазара на смартфони.
Все пак флагмани като Xiaomi 12 демонстрират по най-добър начин, че китайският бранд не избягва напълно конкуренцията със Samsung и Apple. Подобренията в смартфоните от серията бяха съпътствани и от увеличение на цената, съобщава NextPit.
Хардуерните подобрения и кризата с недостига на компоненти почти изравниха цената на флагманите с тази на новите флагмани на Samsung. Така например Xiaomi 12 с 8GB RAM и 128GB памет се продава за около $750, докато премиум версията, която има 12GB RAM и 256GB струва $999. По този начин компанията предлага с $50 по-евтино своите флагмани от конкунрентните представители на Galaxy S22 серията на Samsung.
Това са най-добрите устройства в портфолиото на Xiaomi и не е изненадващо, че цената им е сходна с флагманите на Samsung или Apple. Въпреки това компанията няма да разчита твърде много на Xiaomi 12, за да бъде успешен бранд през 2022г. Основната причина са нагласите на потребителите, които продължават да търсят предимно устройствата в категория между $200 и $450.