Желанието на Volkswagen Group да станат част от най-популярната автомобилна надпревара е обект на много спекулации. Дългогодишните слухове започнаха да намират реализация през есента на миналата година, когато Audi потвърди своето влизане във F1. Компанията ще се присъедини към света на Формула 1 след три години, когато се въвежда изцяло нов набор от технически правила.
Според актуалните данни Audi ще поемат контрола и управлението над отбора на Sauber, за да реализират амбициите си във F1. Германският бранд има богата история на участие в различни състезания в автомобили. Като през 80-те години предизвика фурор с “Quattro” технологията във WRC. Трябва да отбележим също, че Audi доминират в състезанията за издръжливост вече почти две десетилетия.
Компанията спечели “24-те часа на Льо Ман” внушителните 13 пъти в периода между 2000г. и 2016г. Можем да добавим още два Световни шампионата за издръжливост и девет американски шампионата от сериите Льо Ман, припомнят от ArsTechnica.
В момента болидите във F1 използват две хибридни системи. MGU-K за събиране на кинетична енергия при спиране и MGU-H, която използва турбина, въртяща се от изгорелите газове за зареждане на батерията. Разработката на MGU-H е изключително скъпа и има ограничени приложения и ще отпадне от 2026г.
Вместо това MGU-K ще бъде много по-мощна, за да компенсира oтсъствието на MGU-H. Подобна технология на Audi вече доказа своята ефективност в TFSI двигателите за Льо Ман. Именно тази платформа ще се използва като тестове стенд за хибридни и EV технологии, с които Audi ще стане част от F1 през 2026г.













