Tesla е бранд със значителен принос за иновациите при електрическите автомобили през последните години. Американският производител продължава да доминира тази пазарна ниша, но е само въпрос на време да изпитва по-сериозна конкуренция. Водещите имена в автомобилната индустрия постепенно се насочват изцяло към разработката на EV модели, което неминуемо ще се отрази на Tesla.
В момента компанията реализира средно по 230 хил. продажби на електрически автомобили на тримесечие. Следващият най-голям производител е SAIC, които доминират този пазар в Китай с популярния Wuling Hingguang Mini. Първите пет компании се допълват от Volkswagen, BYD и Hyundai. Много анализатори определят германските производители като най-голямата конкуренция на Tesla.
Силните позиции на компанията, обаче могат да бъдат заплашени от съвсем различен бранд и това е Nissan. Японският производител вече разкри амбициозните си планове да предлага портфолио от 23 автомобили с електрическо задвижване на своите потребители до 2030г., съобщава TheNextWeb.
Амбициозните планове на компанията включват сериозен капитал, като Nissan ще инвестират $18 млрд. за разработка на електрически автомобили. Внушителният бюджет ще е насочен основно към съоръжението на компанията във Великобритания, където се произвеждат популярните модели Nissan Leaf. Премиерата на първият модел от серията бе преди десетилетие и продължава да бъде един от най-продаваните EV автомобили в световен мащаб.
Nissan ще използват този успех като основа за разгръщане на бъдещата си стратегия за експанзия при електромобилите. Компанията неслучайно избира да инвестира на територията на европейският континент. ЕС също имат амбициозни планове за развитието на сектора и ангажирането на локалните компании.
В момента има повече от 6000 служители в голямата фабрика на Nissan в Съндърланд, Великобритания. Голяма част от ресурсите ще са фокусирани към съоръжението, което може да превърне компанията в основният конкурент на Tesla в следващото десетилетие.
Още от Digital: Nissan е бил следващият избор за партньор на Apple в разработката на автономни автомобили
Discussion about this post