Технологичните компании са обект на много разследвания и финансови глоби от регулаторите на ЕС. Стриктните правила и желанието да се стимулира естествената конкуренция сред държавите-членки често създава проблеми на Facebook, Google и Apple. Антитръстовите органи са изключително активни в опитите си да ограничат дейността им, за да гарантират най-добрите възможности на потребителите.
Новите принципи заложени в Digital Markets Act (DMA) обръщат специално внимание на консервативната политика на Apple по отношение на iOS, Sаfari браузъра и App Store. Само преди няколко седмици започва разследване, което да установи дали iMessage попада под юрисдикцията на Digital Markets Act (DMA). Финалното решение може да принуди компанията да въведе големи промени в комуникационната си платформа.
Регулациите залегнали в новия закон изискват големите компании да отворят своите платформи за външни приложения и разработчици. Крайните потребителите трябва да могат лесно да избират алтернативни услуги и да имат достъп до онлайн магазини на трети страни. ЕС провеждат запитване до конкурентни компании и европейски потребители, което ще определи дали iMessage ще попадне под регулациите на DMA.
Aко това се случи Apple ще трябва да предложат кросплатформена функционалност до август 2024г. Това означава частична поддръжка за RCS стандарта, на която е базиран и Google Messages в своето приложение. Подобен е и случая с добавянето на USB Type-C порт в iPhone 15, тъй като Apple няма избор освен да се съобрази с изискванията н ЕС.