Facebook и Apple са две от най-големите технологични компании в индустрията. Влиянието им над потребителите и иновациите в световен мащаб е впечатляващо. През последните тримесечия отношенията между двете страни се влошиха драстично. Всичко започна с премиерата на App Tracking Transparency (АТТ) функцията в iOS 14.5.
Toзи инструмент позволява на собствениците на iPhone да изберат да не бъдат следени и тагeтирани с реклами. Разработчиците на приложения също така е необходимо да разкрият какви данни съхраняват за всеки потребител, което предизвика недоволство. Facebook бяха най-критични към Apple по отношение на ATT, което не е изненадващо заради фокуса върху рекламите. В крайна сметка компанията трябваше да се примири с по-ниски приходи и да се насочи към алтернативни опции за генериране на приходи.
Аpple също така подготвят очила с добавена реалност, които могат да се превърнат в конкурент на Meta Quest устройствата. Новите технологии имат потенциала да задълбочат конфликта между Facebook и Apple в дългосрочен план.
Приложенията за комуникация са неизменна част от динамичното ни ежедневие. Това е една от сферите, в която Facebook се справя по-добре от Apple, според BGR. Едно от големите предимства на Messenger, спрямо Apple Messages е начина, по който се справя със спам съобщенията.
Aлгоритмите на приложението само за няколко секунди премахват всички съмнителни съобщения в отделна входяща кутия. Изпращането на стикери и GIF-ове става много по-бързо от Facebook Messenger. Споделянето на локация също е максимално бързо и лесна задача, което не може да се каже за същата функция на Apple Messages.
Възможността бързо да изпращате съобщения до потребители и представители на бизнеса също е предимство на Messenger.