Lenovo обяви своя първи по рода си Think Report. Целта е да се направи детайлен поглед върху това как днешните обществени предизвикателства влияят на глобалната производителност и поведение.
Каково е Think Report
Този доклад идентифицира един по-различен начин на мислене в днешния забързан свят. Участници в проучването по цял свят твърдят, че губят приблизително два часа на ден от максималната си производителност поради неспособността да мислят целенасочено. Главно поради претоварване, стрес и натрупана умора. Тези проблеми са все по-често срещани през последните две години.
Този доклад проследява поведението на близо 5700 души в САЩ, Обединеното кралство, Германия и Япония. Той идва точно за 30-ата годишнина на Lenovo ThinkPad. Изводите от него имат за цел да образоват хората относно важността на „истинското мислене“. И как могат да използват технологиите по-интелигентно, съвместно и по начин, който осигурява добър баланс между работа и личен живот.
Разликата в мисленето
Респондентите смятат, че събитията от последните няколко години допринасят за лесното разсейване, повишената натовареност и натрупаната умората, което допълнително влошава качеството на техния живот.
• От всички респонденти само 34% казват, че прекарват „цялото“ или „по-голямата част“ от времето си за ясно, дълбоко и продуктивно мислене.
• 75% от лицата, вземащи решения в областта на ИТ сферата в световен мащаб казват, че колегите им се затрудняват „много“ или „донякъде“ с ясното и продуктивно мислене.
• 64% от анкетираните смятат, че разчитат повече на практично мислене или мислене за „оцеляване“. Както и на мисленето под стрес и напрежение. Това води до липса на иновативно и прогресивно мислене, което всъщност влияе на бъдещето и качеството на живота.
В същото време повечето респонденти смятат, че ситуацията не се подобрява, И прогнозират, че животът им няма да стане по-лесен или по-малко стресиращ през следващите няколко години.
Силата на мисленето
Голяма част от респондентите по цял свят споделят, че се борят да постигнат по-добри резултати, анкетираните имат положителни асоциации с подобрено мислене и разбират бъдещите ползи от него.
• 65% от анкетираните вярват, че ангажирането с ясно, задълбочено и продуктивно мислене ще им помогне да вземат по-добри решения.
• 79% от анкетираните в САЩ смятат критичното мислене за „изключително“ и „много важно“.
Навици на мислене
Въпреки че хората признават силата на продуктивното мислене, споделят, че често то не е възможно в рамките на натоварения работен ден.
• 37% от анкетираните американци и 24% от респондентите в Обединеното кралство предпочитат да отделят време за него късно вечер или рано сутрин.
• 25% от респондентите в Япония предпочитат средата на сутринта. От друга страна, 35% от германците мислят по-ясно и целенасочено вечер.
Анкетираните вярват, че най-важното за по-ясно мислене е тихата среда. А респондентите в САЩ, Обединеното кралство и Германия посочват, че шумопотискащите технологии са най-ценени като помощ при по-задълбочено мислене.
По-добро мислене, благодарение на технологиите
Въз основа на изследвания в еволюцията на комуникационните технологии за най-полезни се считат функциите за насърчаване на по-добро мислене. Знанието как да използваме технологиите по-целенасочено – включително поставяне на някои граници, ограничаване на разсейването и намаляване на претрупването с информация – може да ни помогне да изградим по-добри мисловни навици.
• 66% от анкетираните бизнес крайни потребители търсят информация за това как технологията може да помогне за ясно, дълбоко и продуктивно мислене. Те също са по-склонни да обмислят силата на връзката си с технологиите. Например мнозина смятат, че опростяването на задачите може да помогне на хората да постигнат по-добро мислене.
• 40% от респондентите в Германия биха се научили как да използват технологиите по-целенасочено.
• 39% от анкетираните в САЩ биха поставили граници около използването на технологиите си. Например отделяне на време за свирене на инструмент или физическо упражнение.
В по-голямата си част анкетираните лица, вземащи решения в областта на ИТ индустрията се чувстват оптимистично настроени относно технологията, до която имат достъп техните колеги. Повече от 60% от анкетираните смятат, че технологията помага на хората да участват в критични, различни, съвместни, експанзивни/изследователски и/или нови видове мислене.
Мислене за човечеството
Като цяло респондентите смятат, че продуктивното мислене има потенциала да остави дълготрайно влияние. Мнозинството от анкетираните са съгласни, че по-целенасоченото мислене би увеличило нашето качество на живот. И бихме били по-близо до решаването на предизвикателствата, пред които сме изправени като обществото.
• 62% в САЩ, 54% в Обединеното кралство и 52% в Германия казват, че обществото ни би било една идея по-мило, ако се занимаваме с по-ясно, дълбоко и продуктивно мислене.