Meta имат сериозни амбиции за популяризирането на метавселената. Това ще представлява бъдещето на комуникацията и забавлението онлайн. Компанията предвижда динамично ежедневие, в което потребителите и представителите на бизнеса общуват във виртуална реалност. Инвестициите на Meta се очаква да премахнат границата между реалното и дигиталното в мащабната им екосистема от приложения.
Въпрос на време е технологиите на компанията да започнат да придобиват по-реални измерения. Много други водещи имена в IT сектора също се интересуват активно от метавселената. В момента Meta са изправени пред различни проблеми, които трябва да отстранят, за да успеят да постигнат амбициозните си цели да променят бъдещето на комуникацията.
Забавянето на растежа на приходите се превръща в най-драстичният проблем за Meta. Тези процеси могат дългосрочно да имат ефект върху плановете на компанията.
Негативните трендове обхващат стратегическия рекламен бизнес, но също виртуалната реалност и метавселената. От Bloomberg потвърдиха, че вече е прекратена разработката на смарт часовник с две камери с кодовото име Milan, който също няма да стане реалност. Вече бе замразено наемането на служители за позиции на средно и висше ниво.
Финансовите резултати за първото тримесечие създават притеснения относно актуалното състояние на Meta. Според информация на Reuters предстоят уволнения и в Reality Labs -0 дивизията отговорна за метавселената и редица секретни проекти. През първото тримесечие бе обявен най-големият спад в приходите от десетилетие насам, което последва и първото намаляване на потребителската база в края на 2021г.