Какво е едно име? При вземането на решение как да наречете една компания, възможностите може да са много. А името на една фирма може да бъде както твърде широко, така и твърде ограничаващо понятие. Може да е както твърде странно като име, така и недостатъчно провокиращо въображението.
От Entrepreneur ни информират, че името трябва да е запомнящо се, за да носи успех. Затова и предизвикателството е да изберете име, което привлича вниманието, но също така и се вписва добре в спецификата на вашия конкретен вид бизнес.
Ето шест важни въпроси, които трябва да си зададете когато размишлявате за различни имена. Ако се питате защо това е толкова важно, имайте предвид, че от крайния ви избор зависи успехът на вашата компания на пазара.
1. Какво усещане искате да поражда споменаването на името на вашата компания?
Едно подходящо избрано име за вашата компания може да ви помогне да изпреварите конкурентите си и да засили имиджа на фирмата ви. Добър пример за това е Apple. Името на компанията се разграничава от имената на останалите компании в индустрията като IBM и NEC. Името трябва да се възприема лесно, да е достъпно, и да е различно.
2. Трябва ли да мисля за бъдещето развитие на компанията?
Избягвайте да избирате имена, които биха могли да ограничат бизнеса ви. Ако в бъдеще решите да разширите дейността на компанията си, името което сте избрали за нея не трябва да звучи странно за потребителите, които ще използват новите ви услуги или продукти.
3. Трябва ли името на една компания да предава смисъла на дейността ѝ?
Повечето собственици на компании избират име, което предоставя информация за техните продукти и услуги. Това е добре разбира се, но необичайни думи като Yahoo и Fogdog например, понякога се възприемат много по-добре от хората.
4. Трябва ли името да е лесно за запомняне?
Колкото по-кратко е името на една компания, толкова по-добре. Не се препоръчват обаче съкращения, които не означават нищо за повечето хора.
5. Трябва ли името да звучи добре и да е лесно за произнасяне?
Произношението на името е важно за предаване на усещане, енергия и вълнение. Вие трябва да сте сигурни, че потенциалните ви клиенти ще могат лесно да запомнят и произнасят името на вашата компания без да се налага да отделяте огромен рекламен бюджет.
6. Трябва ли името да е визуално привлекателно?
Добре ще е да помислите как би изглеждало името на компанията ви на лого, реклама или билборд. Например, име като Gogo е добър пример за баланс на буквите, всички те са заоблени и симетрични. Други визуално привлекателни имена са Volvo и Xerox.













Discussion about this post