Интернет е огромен източник на информация за всичко. Включително и за практически всеки човек. Особено като се има предвид и колко много информация се събира за всеки потребител от множеството дигитални услуги, социални мрежи и сайтове. Има ли начин да знаем кой търси информация за нас в интернет, кога и как? MakeUseOf търси отговор на този въпрос.
В интернет има сайтове, които твърдят, че знаят кой точно търси данни за даден човек. Това обаче не е точно така. Те по-скоро използват наличните за човека данни, за да прогнозират кой би ги търсил. Също така няма как да се види кой е използвал Google с конкретни ключови думи, за да намери даден човек. Facebook също не дава такава информация. Въпреки това има начини как да придобиете поне някаква представа.
Използвайте Google Alerts
Популярната търсачка има удобна функция на google.com/alerts – в нея може да въведете името си и да си направите автоматично известие, което ще получавате, когато Google открие името ви в сайт, социална мрежа, форум или блог. Това е лесен начин да проследявате онлайн присъствието си и какво се случва с и около името ви в интернет.
Търсете споменавания в социалните мрежи
Сайтът Mention.com е със сходна функционалност като Google Alert, но търси само в социалните мрежи и форумите. Той е безплатен за стандартната услуга, но има и платена версия с повече възможности и детайли. Информацията се представя като известия като Google Alerts. Поддържа се и списък с всички споменавания, интернет адреси и т.н.
Направете си профил в LinkedIn
Социалната мрежа с бизнес насоченост е много популярна сред търсещите и предлагащите работа. Тя дава и доста подробна информация кой в рамките на мрежата ви е търсил, кога, какви са общите ви контакти и др. Чрез Premium версията на услугата се дават още детайли за профила, който ви е търсил, включително точният ден и час. Това може да даде ясна индикация дали е човек, с когото наскоро сте имали среща, дали е някой потенциален бизнес партньор и т.н.
Проверете взаимодействията си във Facebook
Facebook не показва кой и кога е гледал профила ви, но поддържа статистика кой е взаимодействал с профила – харесал е публикации, коментирал е, споделял е и т.н. Също така, Facebook Story секцията пази архив кой е гледал историите ви. За целта трябва да отворите историята и да натиснете бутона с икона на око. Там ще са имената на всички, които са видели историята.
Използвайте Twitter Analytics
Twitter има секция за анализи (More > Analytics), която показва не само вашата активност, но и малка част от активността на другите около вашия профил. В тази секция може да откриете нови последователи, както и кои от тях са най-активни – например харесвали са туитове, споделяли са ги и т.н. Това дава добра индикация, че даден човек се интересува от вас повече от останалите.
Могат ли да ни намерят стари приятели или роднини
Животът понякога се подрежда така, че човек губи връзка с роднини и приятели. Сайтове като ancestry.com се опитват да помогнат на хората да се намерят отново. Регистрацията в подобен сайт е безплатна и ще дава известие, ако някой потребител ви е добавил към своето родословие или контакти. Няма индикация, когато някой ви е търсил, но има опция за ограничение на достъпа до информацията.
Онлайн некролози
При публикуването на онлайн некролози и новини за смъртни случаи, често биват споменавани и близките на починалия. Така човек може без да осъзнава и да иска да покаже местоположението си и контактите си. В повечето случаи това не е проблем, но понякога човек може да иска да не привлича внимание и затова мониторингът и на подобни събития е от значение.
Discussion about this post