Първото тримесечие традиционно не е най-активният период в мобилната индустрия. Въпреки това видяхме атрактивни премиери на глобалния пазар през този период. Подходящи примери са дългоочакваните флагмани от Samsung Galaxy S23 Series. Специално внимание заслужава още европейската премиера на Xiaomi 13, представянето на OnePlus 11 5G, както и впечатляващи модели като Honor Magic5 Pro.
Пазарни анализатори на Counterpoint Research изчислиха спад от 14% на продажбите за първото тримесечие. Намалението е около 7% на годишна база. Въпреки това доклада отчита продажби на смартфони през Q1 2023, които достигат до 280.2 млн. Резултатите трябва да бъдат разглеждани и в контекста на най-слабото празнично тримесечие от 13 години насам (Q4 2022).
Apple е компания, която отчита най-малък спад в продажбите за периода и достига до рекорден за компанията дял от 21%. В същото време Samsung отчитат 19% по-малко доставки за периода, спрямо 2% на своя най-голям конкурент. Все пак интереса към Galaxy S23 Series и увеличаването на средната цена на смартфоните компенсира донякъде негативните процеси.
Оперативните приходи и печалба на производителите също намаляват през първото тримесечие. Продажбите на iPhone генерират повече от 50% от всички приходи. Комбинирано Samsung и Apple генерират 96% от оперативната печалба в сектора. Трите китайски производители, които допълват първите пет, а именно Xiaomi, Oppo и Vivo регистрират двуцифрен спад в продажбите през Q1 2023.