Новото име на компанията е вдъхновено изцяло от идеята за създаване на метавселената като платформа за забавление и комуникация. Този термин вече набира все по-голяма популярност, включително и сред другите технологични брандове. Сливането на реалния и дигиталния свят е интересна концепция, която крие изключително много предизвикателства.
Meta вече инвестират внушителни финансови средства и опитват да ангажират повече разработчици към дигиталните светове от ново поколение. Анализатори от Wedbush Securities твърдят, че има твърде нисък контрол над ресурсите използвани за метавселената. Според наличните данни са изразходвани повече от $15 млрд. за технологията.
Тези средства са генерирани от Reality Labs oт началото на миналата година досега. На този етап отсъстват документи за постигнатия прогрес и изразходваните средства. Прозрачността при финансирането на метавселената с инвеститорите може да се превърне в дългосрочен проблем. Някои анализатори дори смятат, че финансите отделени за проектите на Reality Labs ще надхвърлят миналогодишните през 2022. Компанията официално не е публикувала данни и не е коментирала бюджета за разработка на технологията.
Изчисления на Benchmark например показват, че над 60% от средствата, които Марк Зукърбърг отпуска на Reality Labs са за метавселената. Дигиталният свят, който компанията иска да създаде изисква невероятни средства за научно развойна дейност, експерименти и разработка.