Визията на смартфоните не се е променяла драстично през последните години. С някои малки изключения дизайна остава идентичен за повечето производители. Търсенето на алтернативни форм фактори доведе до навлизането на устройства с гъвкави екрани.
Първоначалната концепция на компании като Samsung и Huawei се утвърждава като една от най-големите иновации в индустрията. Въпреки икономическата несигурност продажбите на гъвкави смартфони останаха стабилни през изминалата година.
Експертите очакват положителните трендове да продължат с пълна сила. Навлизането на нови компании към тази пазарна ниша ще допринесе и за по-достъпните цени. Последният доклад на TrendForce също потвърждава тези заключения, съобщава gsmarena.
Пазарните наблюдатели прогнозират стабилен ръст от 44% в продажбите на гъвкави смартфони на годишна база през 2023г. По този начин доставките в сектора вероятно ще надхвърлят 18.5 млн., спрямо 12.8 млн. през календарната 2022г.
Samsung ще запазят лидерската си позиция, тъй като притежават 82% дял от световния пазар на гъвкави смартфони. В голяма степен другите брандове като Xiaomi, Oppo и vivo продават своите устройства единствено на китайския пазар. Особеност, която влияе значително върху присъствието им на глобалния пазар.
Доставчиците на компоненти свързани със сгъваемите механизми очакват 14.6% повече доставки. Това ще се превърне в бизнеса за около $500 млн. през 2023г.