Thursday, February 9, 2023
  • За нас
  • Контакти
  • Реклама
Digital.bg
  • Home
  • Новини
  • Видео
  • Ревюта
  • Хардуер
  • Софтуер
  • Събития
Plugin Install : Cart Icon need WooCommerce plugin to be installed.
No Result
View All Result
  • Login
  • Home
  • Новини
  • Видео
  • Ревюта
  • Хардуер
  • Софтуер
  • Събития
No Result
View All Result
Digital.bg
No Result
View All Result
Home Новини

Любопитно проучване на Huawei разкрива нагласите на българите между 16 и 25 години

by Милен Тончев
April 8, 2022
751 8
A A
505
SHARES
12.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on WhatsAppShare on LinkedIn

Huawei представи в България скорошно проучване на младите хора в България, във възрастовата група между 16 и 25 години. Проучването е извършено от българския офис на водещата международна изследователска агенция Ipsos. Те имат богат опит в изследването на общественото мнение и потребителските навици и нагласи.

Проучване вдъхновено от Huawei nova 9 SE

То е вдъхновено от най-новия смартфон на Hawei nova 9 SE. Както и от цялата линия Huawei nova, представяща атрактивни модели за младите и активни хора.

В рамките на проучването IPSOS анкетира 300 представители на градското население на страната на възраст между 16 и 25 години. Извадката отразява пропорциите на тази възрастова група в столицата и други градове, в категориите над 100 000, между 50 и 100, и под 50 хиляди жители. Целта му е да улови техните нагласи. Така също настройки към темите, които ги вълнуват най-много, приоритети, планове за живота и нещата, които ги вдъхновяват в него.

Проведено в България, в периода 23-28 март.То обрисува пълнокръвна картина на поколението „nova“. Така също обезпокоителната динамика на международното положение в последните месеци. И все по-силно усещащата се финансова несигурност у нас и в света.

Към по-добро или по-лошо върви светът?

В описания глобален и локален контекст, 26% от младежите остават оптимисти, смятайки, че светът цялостно се развива в позитивна посока. Над половината обаче, 55% са категорични, че той върви към по-лошо. А всеки пети, или 20% от анкетираните отговарят, че не могат да преценят.

Тук е интересна разликата между нагласите на мъжете и жените, като по-големите оптимисти определено са мъжете. 39% от анкетираните мъже смятат, че светът върви към по-добро, срещу едва 14% от анкетираните жени.

Полярни възприятия и нагласи

Проучването включва множество въпроси, изискващи да се сподели нагласата по няколко основни теми. Като Аз и светът, грижата за себе си, традициите и погледа към бъдещето. Във всички тях се оформя силна поляризация – половината анкетирани се идентифицират с една нагласа, а другата половина – с нейната противоположност. Поляризацията 50/50 е видна по осите :

„Да бъда себе си – да се съобразявам с другите“

„Да остана верен на убежденията си – Да се адаптирам към промените в света“

„Да следвам авторитети – Да намеря своя път“.

По отношение на съобразяването с другите отново има значима разлика между отговорите на мъжете и жените – 44% от мъжете клонят към това, срещу 56% от жените. От друга страна, адаптацията към промените в света – а те са доста динамични в периода на съзряване на това поколение, бележи разлика в нагласите в столицата спрямо тази в останалите групи градове. В столицата по-склонни към адаптация са 61% срещу 42% – 52% в различните по големина градове на страната.

Да рискувам или не?

Въпреки приетата за присъща на младостта смелост и безгрижност, над половината анкетирани – 54% казват, че „не поемат рискове, за да избегнат проблеми“. Срещу 46%, които смятат, че рисковете са необходими, за да бъде животът по-вълнуващ. По остта „Да вземам всичко от живота – Да взимам под внимание задълженията преди удоволствията“ уклонът. Макар и с малко – 52%, се оказва на страната на задълженията, като той е особено подчертан в столицата – 63%.

Цялостно, макар и с малко, жените се определят като по-склонни да рискуват и да изпитват удовлетворение от предизвикателни задачи, в сравнение с мъжете. Интересен и вероятно свързан с пандемията е : изборът „Да стоя вкъщи – да откривам света“, на който цели 48% избират предпочитанието да си стоят вкъщи.

Грижа за себе си

По отношение на грижата за себе си отново точно половината смятат, че трябва да правят всичко възможно да подобряват външния си вид. А другата половина – да го приемат такъв, какъвто е. Половината биха изтъквали успехите си, а другата половина – по-скоро не, като тук мъжете са по-изтъкващи се, а цели 56% от жените предпочитат да не парадират с успехите си.

Интересна точна поляризация на фона на излизането от пандемията се отчита и на въпроса „Да се грижа за здравето си – Да живея, без да мисля за утрешния ден“.

Традиции и промяна

Винаги казваме, че новото поколение ще промени света, но доколко това поколение, тук и сега, реално иска да го направи? Почти половината, 49%, предпочитат да се обръщат към неизменните, общоприети правила, а 51% – да се създаде нов морал на новия век. Балансът обаче е доста  различен в столицата и в малките градове – 61% от младежите в столицата залагат на новия морал на новия век, докато този процент в градовете с 50-100 хиляди жители е едва 31.

По темата за български традиции и ценности, 55% избират, че „приемат и спазват основно българските“, а 45% са отворени да приемат различни традиции и ценности, стига те да отговарят на техните разбирания и усещания за света.

И все пак – какво бъдеще?

С повече или по-малко правила и ограничения? 52% смятат, че те трябва да са по-малко, 48% – че трябва да съществуват „повече правила за добро поведение“. 48% смятат, че в бъдеще технологиите ще направят живота по-лесен, а 52%, че те могат да разрушат личната свобода.

47% смятат, че екологията трябва да бъде основен въпрос в бъдещето на нашата страна, а 53% – че има по-важни от нея проблеми за разрешаване.

Парите и успехът

Какво е взаимоотношението между тези две понятия в нагласите на поколението „nova” в България? За повече от една четвърт от него то е все още неизяснено, между 26 и 30% отговарят с „нито съгласен, нито не“ на всички твърдения в групата. 37% се съгласяват с възприятието, че „да си успял, означава да имаш много пари“ и цели 50% (59% при мъжете). С това, че „хората, които имат повече пари, са общо взето по-щастливи“.

От друга страна, за 40% е „по-важно да се забавляваш, отколкото да успееш“, като този процент стига до 46% при анкетираните мъже.

И въпреки отдаденото значение на парите в отговорите на горните въпроси, запитано под друг ъгъл. „Какво са парите за Вас?“, поколението „nova” ясно заявява, че те са средство, а не цел. За най-много хора – 44%, те са начин за защита на бъдещето на семейството. За 41% – позволяват да се радваш на хубавите неща в живота, 37% ги приемат за справедливо възнаграждение на труда, и едва за 18% – средство за пътувания.

Макар и рядко, младежите се асоциират и с „начин на забравяне на проблемите в живота“ (12%) и с „по-добре да се харчат, защото не знаем какво ни очаква в бъдеще“ (8%). Най-рядко те са някакъв измерител на успех и себестойност. За 8% са начин за измерване на успеха в сравнение с този на другите, а за 7% – да покажеш, че си някой. Но когато богатството е поставено като един от вариантите за избор на дългосрочни приоритети, то се оказва далеч от челните позиции – с едва 7%.

По дрехите НЕ посрещат

Интересно за поколението „nova“ се оказва, че то не посреща по дрехите. 52% не са съгласни с „Често преценявам хората по марките, които ползват и притежават“, но други 28% са съгласни с него. Жените преценяват по марките много по-малко от мъжете – 60% не са съгласни с горното твърдение.

И също така, явно марките са важни повече за младежите от най-малките градове. 60% от младите столичани не преценяват хората по марките, срещу 44% от жителите на градовете с население под 50 хиляди души. Значима разлика в нагласата към марките, или по-точно към преценяването на хората по тях, има и по възраст – най-младите, 16-19 годишни се влияят много по-малко от това от хората на възраст 20-25 години.

Мотиватори на работното място

Поколението “nova” е и новата работна сила в България и е интересно да се проследят мотиваторите му за избор на работно място. Абсолютен номер 1 се оказва високото заплащане – за 43% от запитаните. 32% се мотивират от добър баланс между работа и лично време, 28% от гъвкаво работно време и място и 23% от нестресираща атмосфера, като този мотиватор стига до 32% при младежите от големите градове.

Прави впечатление мотиваторът, поставен на последно място, с едва 7% – работодател, който подпомага каузи с положително влияние върху общността и околната среда, което е значително разминаване с приетите за естествени нагласи на най-младото поколение на глобално ниво и преди последните събития в света. На въпроса „Ако имахте възможност да направите нещо, което в момента обстоятелствата ви ограничават, кое би било то?“, най-много, 43%, отговарят собствен бизнес. 

Нагласи към съвременните технологии

Този панел дава поглед към вече покритите теми за грижа за себе си, добрата форма и начин на живот, но през призмата на съвременните технологии. Като цяло поколението „nova” е настроено позитивно към ролята на технологиите в живота си. 60% се съгласяват, че използването им помага в грижата за себе си.

62% – че помагат в поддържането на добра форма и спортуване чрез използване на приложения за подпомагане на диетата и тренировките. А63% – че технологиите цялостно правят живота по-лесен и услесняват воденето на здравословен начин на живот.

В контекста на общуването, въпреки че прекарваното време в социалните мрежи се изчислява на средно 3.7 часа на ден. Едва 12% предпочитат общуването онлайн, срещу 57% лице в лице и 31% – и двата начина.

Топ приоритет – семейството

Един от най-интересните въпроси е свързан с това кои са най-големите ценности и топ приоритети на поколението “nova” в България. Запитани кой е най-важният сред тях, с огромна преднина тук се нарежда семейството, водещ приоритет за цели 48% от живеещите в градове младежи между 16 и 25 години у нас.

Любовта е на второ място, но само с 13%, още по-малко при мъжете, където този процент е 7, и малко повече – 19% при жените. Челната тройка се затваря от удоволствията на живота и щастието с 8%. С по едва 5% следват свободата и независимостта, финансовото благосъстояние, приятелите и личностното развитие. Отново донякъде изненадващо на фона на света, принадлежността към общост или кауза е в дъното на тази класация с 1% посочвания.

Защо семейството? Някои от свободно дадените отговори звучат така: „Най-голяма подкрепа! Хората, на които може да се разчита за всичко и винаги.“, „Защото семейството е всичко в едно – любов, сигурност, щастие.“. И за финал – „Семейството е нещо много ценно! Това е училище, в което се учим да обичаме, служим един на друг и да живеем“.

Previous Post

Най-интересните теми в digital.bg от 8 април (Видео)

Next Post

Тази iMac поставка за часовник е практична и забавна

Подобни публикации

Новини

Huawei награди 80 стипендианти в програмата ICT Talents Seeds For The Future

February 8, 2023
Новини

5 полезни функции в Windows 11 2022 Update

February 8, 2023
Новини

Три сигнала, че SIM картата ви е клонирана

February 8, 2023
Новини

Аудио слушалките на Anker следят сърдечния ритъм и качеството на съня

February 8, 2023
Видео

5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)

February 8, 2023
Новини

Каква е производствената цена на Google Pixel 7 Pro

February 8, 2023
Новини

Huawei ще изострят конкуренцията с нова серия смарт часовници

February 8, 2023
Новини

Вече можем да използваме гласови съобщения като статус в WhatsApp

February 8, 2023
Load More
Next Post
Retro Apple Watch

Тази iMac поставка за часовник е практична и забавна

Популярно

  • Ulefone Power Armor 19 – Брониран смартфон с атрактивна цена

    55 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Защо камерите на смартфоните се превръщат в основно средство на хакерите

    11 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Какви са функциите на смарт часовника Huawei Watch GT 3 SE

    1548 shares
    Share 619 Tweet 387
  • Каква е производствената цена на Google Pixel 7 Pro

    7 shares
    Share 3 Tweet 2
  • Как се промени цената на iPhone през годините

    12 shares
    Share 5 Tweet 3

Смартфон POCO M5s – Тест на хардуер, софтуер и камери

February 9, 2023

Защо са важни ъпдейтите за сигурност на Аndroid

February 9, 2023

Huawei награди 80 стипендианти в програмата ICT Talents Seeds For The Future

February 8, 2023

5 полезни функции в Windows 11 2022 Update

February 8, 2023

Три сигнала, че SIM картата ви е клонирана

February 8, 2023

Аудио слушалките на Anker следят сърдечния ритъм и качеството на съня

February 8, 2023

Теми

android apple google huawei Internet internetInternet iphone microsoft samsung smartfonix windows xiaomi Автомобили Бизнес Дизайн Иновации Лайфстайл Нови модели смартфони Приложения Смартфони Телевизор Технологии автомобилиАвтомобили бизнесБизнес бъдещеБъдеще видео видеоВидео дизайнДизайн изобретенияИзобретения иновацииИновации интернет компютри лайфстайлЛайфстайл мобилни-устройства полезна-информация полезни-съвети приложения сигурност смартфон смартфони софтуер събитияСъбития съвети технологииТехнологии хардуер

Публикации

Digital.bg

© 2022 Digital.bg

DIGITAL Media Ltd.

  • За нас
  • Контакти
  • Реклама
  • GDPR
  • Условия за ползване
  • Бисквитки

Следвайте ни:

No Result
View All Result
  • Home
  • Новини
  • Видео
  • Ревюта
  • Хардуер
  • Софтуер
  • Събития

© 2022 Digital.bg

Welcome Back!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
Sign In with Linked In
OR

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Do not sell my personal information.
Cookie SettingsAccept
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT

Add New Playlist