Когато нетбуците се появиха през 2007 година, те предизвикаха истински фурор в технологичния свят, като продажбите им се покачиха с 872% за съвсем кратко време. През 2008, обаче, дойде рецесията, която, според някои анализатори, доведе до отслабване на този пазар. Според други, обаче, не само рецесията заплаши бъдещето на нетбуците, но и едно единствено устройство – iPad на Apple.
ComputerWorld.com се опита да разбере дали нетбуците и iPad могат да имат съвместно бъдеще или в крайна сметка едните ще победят другите. Въпреки че като продукт на Apple, iPad е “обречен” на растяща популярност и печалби, някои експерти считат, че не е задължително покачващият се успех на устройството да бъде за сметка на нетбуците. Според тях, въпреки приликите помежду си, двата вида устройства предлагат различни неща и привличат различен вид потребители.
Едно виждане за разликите между тях, сочи, че при iPad важи мотото – “Формата преди функцията”, а при нетбуците – “Функцията преди формата”. По този начин погледнато, iPad е по-предпочитан от традиционните “потребители”, докато нетбукът привлича повече “производителите”. Според други специалисти, обаче, между двата вида клиенти вече няма чак толкова ясно изразена граница.
Друг аргумент в полза на различието между iPad и нетбука е, че нетбуците с Windows, например, имат достъп до всички приложения за операционната система, докато iPad разчита на доста по-ограничено количество специализирани за него приложения. Разбира се, това зависи най-вече от факта как потребителите гледат на устройството – ако очакват от него да бъде просто помощно средство към техния лаптоп или настолен компютър, едва ли ограниченият брой приложения ще ги притеснява. Ако обаче гледат на него като на заместител за лаптопа, тогава по-скоро биха избрали нетбук. Изводът е един – все още двете устройства не се припокриват достатъчно, за да вярваме, че едното ще замести другото. Можем да бъдем оптимистични поне за близкото им съвместно бъдеще.













Discussion about this post