Всички ни засяга напредъка, който се постига при технологиите на батериите, защото те зареждат всички наши джаджи – телефони, потребителска електроника, дори и автомобили. Няма как да говорим за батерии обаче без да се замислим и за опазването на околната среда.
Затова решихме да ви предложим анализa на New Atlas. В него са събрани най-значителните пробиви при батериите, които ще окажат влияние върху живота ни по един или друг начин.
Високите температури при зареждане може да са от полза
В идеалния случай, литиево-йонните батерии, които захранват нашите мобилни устройства и електрически превозни средства, при зареждане остават в определен температурен диапазон. По този начин се гарантира нашата безопасност и по-дълъг живот на батериите и устройствата ни.
През октомври, екип от изследователи на Държавния университет в Пен демонстрира нов вид батерия, проектирана да поема топлината. Зареждането на батерията при около 60 ° C (140 ° F) обикновено би се считало за „забранено“ от учените, но новата батерия достига тези температури само за 10 минути и след това бързо се охлажда, преди да се появят вредните ефекти.
Еĸипът paзpaбoтил бaтepията, изпoлзвaл тънĸo ниĸeлoвo фoлиo зa cъздaвaнe нa вътpeшнa cтpyĸтypa зa caмoзaгpявaнe. Haгpявaйĸи бaтepиятa дo 60 гpaдyca зa 10 минyти, yчeнитe ycпeли дa зapeдят бaтepиятa нa 80%. Cлeд тoвa бaтepиятa ce oxлaждa дo cтaйнa тeмпepaтypa. Бaтepиятa не се повредила дори след мнoгoĸpaтнo зapeждaнe. Зa cpaвнeниe в мoмeнтa батерията на Теѕlа Моdеl Ѕ се зарежда до 80% за 40 мин.
Батерии „събират“ въглероден диоксид от въздуха
През октомври, екип от изследователи на MIT демонстрира нов тип батерии с възможност за събиране на въглероден диоксид от въздуха. Благодарение на съединение, наречено полиантрахинон, батериите „изсмукват“ молекули на CO2 от въздуха и ги преобразуват в енергия. Екипът казва, че тестването в лабораторията показа, че батерията може да издържи 7000 цикъла на зареждане с 30% спад в ефективността.
По-екологични устройства за съхранение на енергия
През септември, учени от Университета на Илинойс в Чикаго (UIC) съобщиха че са създали първата литиево-въглеродна диоксидна батерия. Батерията използва нанослоеве от молибденов дисулфид, вграден в катода, заедно с хибриден електролит, състоящ се от йонна течност и диметилсулфоксид. Тази комбинация от материали предотвратява проблемното натрупване на въглерод върху катализатора и дава възможност за зареждане на батерията за 500 последователни цикъла.
Съхранение на енергията на ниво мрежа със сърцевина от разтопен силиций
Възобновяемите източници като вятър и слънчева енергия могат да генерират много енергия, но тази енергия се съхранява за по-късна употреба, по време на пиково натоварване, което създава проблеми. През април, австралийския стартап Climate Change Technologies (CCT) представи своето решение.
Неговото Thermal Energy Device (TED) устройство се счита за първата работеща термична батерия в света. Това е модулна батерия, която може да захранва електричество от всеки източник и да го използва за разтопяване на силиций поставен в изолирана камера. Топлинният двигател може след това да изтегли тази енергия и да я използва, както е необходимо, като всяка TED кутия може да съхранява 1.2 MWh, като отделните блокове могат да бъдат закачени за създаване на батерия с потенциално неограничен размер.
Едно от големите предимства на системата, според CCT е, че разтопеният силиций не се разгражда както литият. От компанията твърдят, че при тестовете тяхната батерия не е показала признаци на деградация след 3000 тестови цикъла.
Удвояване на плътността
Литиево-йонните батерии съхраняват достатъчно енергия, за да поддържат мобилния ви телефон през деня или да захранват вашия лаптоп докато сте в кафенето, но до там. Те не ви гарантират независимост за по-продължителен период от време. Това е така, защото плътността на енергията на батериите, не може да се увеличи без това да ги направи прекомерно тежки.
Миналия месец, в Австралия учени демонстрираха нов вид батерия с твърд електролит, направен от налични в търговската мрежа полимери. Избягвайки летливия течен електролит, който е предразположен към запалване, батерията трябва да бъде много по-безопасна, но потенциалът ѝ не свършва дотук. Изследователите твърдят, че този тип дизайн най-накрая ще позволи използването на литиев метален анод, който може да удвои плътността на литиевите батерии. Това може да доведе до електрически автомобили с далеч по-голям обхват и електрически самолети, които изминават значими разстояния.
Вижте 10 начина да удължим живота на батерията на смартфона си
Discussion about this post