Учените вече работят над създаването на подходяща алтернатива на литиево-йонните батерии, които се използват масово в технологичната индустрия. Както всяка модерна технология и тази крие своите недостатъци, наред с неоспоримите си качества. Най-голям интерес за експертите в момента представляват твърдотелните батерии (SSB), които имат потенциала да намерят приложение не само в смартфоните и мобилните устройства, но също и в автомобилите. Голямата разлика е, че за разлика от Li-Ion батерии при SSB се използва твърд, а не течен електролит.
По този начин се свежда до минимум възможността да се стигне до химическа реакция, която да запали батерията, но от друга се гарантира три пъти по-висока енергийна плътност. Все още, обаче съществуват множество технологични затруднения, които бавят създаването на твърдотелни батерии в голяма производствен капацитет. Много скоро, обаче ситуацията може да се промени драстично. Qing Tao Energy Development Co. е китайски стартъп, който изгражда впечатляващо съоръжение за създаване на SSB батерии, информира Engadget.
Според официалните данни фабриката има капацитет от 100МWh на година, като тази стойност ще се увеличи до внушителните 700MWh до края на десетилетието. Използването на специализиран метод за производство позволява на батериите от този тип да достигнат енергийна плътност, която надхвърля 400Wh/kg. За сравнение при последната генерация литиево-йонни батерии капацитета е между 250-300Wh/kg. Тепърва предстоят още тестове с иновативната технология на китайския стартъп.
Още от Digital: Каква е разликата между литиево-йонните (Li-ion) и твърдотелните батерии (SSB)
Discussion about this post