Производителите на смарт часовници изпращат позитивна година, въпреки икономическите затруднения и хаоса с доставките. Много потребители започнаха да инвестират в подобни устройства, особено след пандемията. Анализаторите от Counterpoint Research отчитат 12% ръст в продажбите на умни часовници в глобален мащаб през 2022г.
В голяма степен стабилните резултати през първите тримесечия на годината компенсират негативните трендове в периода между октомври-декември. Любопитна подробност е, че това е първото тримесечие със спад в продажбите от осем поредни тримесечия насам. Това означава най-слабото представяне от избухването на пандемията с COVID-19 в началото на 2020г.
Оказва се, че доставките в средния ценови клас продължават да намаляват. Въпреки това потребителите са генерирали 129% ръст в продажбите на премиум часовниците. Устройствата от бюджетния клас регистрират увеличение от 34%.
Аpple запазват лидерската си позиция с 34.1% дял и 17% повече продажби на годишна база. Новите модели на компанията продължават да се радват на голяма популярност и през първото тримесечие на 2023г. От Samsung запазват втората позиция, генерирайки 9.8% от продажбите.
Доброто представяне на Huawei им гарантира третото място, като компанията увеличава с 20% приходите си през изминалата година. Пазарните наблюдатели очакват стабилен ръст в продажбите на умни часовници на глобалния пазар през втората половина на годината.