Традиционно първата половина на календарната година е свързана с по-слабо търсене на смартфони. Причините са разнообразни, като фокуса на производителите обикновено е насочен към третото и четвъртото тримесечие, за да генерират приходи. Актуалната икономическа обстановка, инфлацията и проблемите с доставките допълнително задълбочиха проблемите през първите месеци на 2022г. Въпреки редица интересни премиери продажбите в сектора продължават да намаляват.
Последният доклад на анализатори от Canalys потвърждава, че глобалните продажби на смартфони регистрират спад от 9% през второто тримесечие. Oстава непроменен баланса на силите между водещите производители. Samsung притежават 21% дял при смартфоните, което е с 3% повече, спрямо същия период преди година.
Така компанията изпреварва основния си конкурент с няколко процентни пункта. Доброто им представяне се дължи основно на популярността на Galaxy A смартфоните. Втората позиция остава за Apple, което не е изненадващо, като компанията успява да реализира 17% от продажбите на смартфони за същия период.
Солидното им представяне се дължи на огромния интерес към iPhone 13 серията, които продължават да отчитат високи продажби. Xiaomi продължават да бъдат на трета позиция, като вече трябва да се задоволят със 14% от продажбите. Китайският производител отчита двуцифрен спад в продажбите, но анализаторите са оптимистични за дългосрочното им представяне.
Първите пет най-големи производители в мобилната индустрия се допълват отново от китайските Oppo и Vivo, които генерират съответно 11% и 10%. Следващите месеци ще са свързани с много по-висока активност и премиера на нови продукти, което вероятно ще стимулира ръст в продажбите на смартфони.