Големите екрани са водещо предимство на таблетите пред смартфоните. В много случаи това не е достатъчно, за да доведе до реална покупка. Размерите на дисплеите на конвенционалните смартфони се увеличиха драстично през последните години. Това също се oтразява негативно на интереса към таблетите.
Последните данни на IDC разкриват още, че през третото тримесечие е отчетен 8.8% спад в доставките на глобалния пазар. Аpple запазват лидерската си позциция, тъй като разполагат с 37.5% дял. Компанията е реализирала продажбите на 14.5 млн. таблета в периода между юли и септември.
Въпреки това Apple трябва да се примирят с 1.1% по-малко доставки за периода. Samsung остават на втора позиция с 18.4% дял с продажбата на 7.4 млн устройства за тримесечието. Третият най-голям производител в сектора е Amazon. Компанията притежава 11.1% от световния пазар с бюджетните модели от Kindle серията.
Любопитното е, че трите водещи компании в сектора не регистрират по-високи продажби, спрямо същия период преди години. Lenovo са най-големият губещ със спад от почти 37%, но запазват четвъртото място. Huawei са на пета позиция с 6.2% дял, но са единственият бранд, който увеличава своите продажби за периода с минималните 2%.
Активността на потребителите през празничния сезон вероятно няма да бъде достатъчна за стабилизиране на ситуацията при таблетите.