Потребителската електроника е в центъра на много полезни дискусии на високо равнище в ЕС. Представителите на законодателната и изпълнителната власт имат интересни идеи за бъдещето. Така например държавите-членки на ЕС дадоха своето одобрение върху пакет от нови правила насочени към улесняването на ремонта на любимите ни джаджи.
Обсъжданията засегнаха една все по-важна за потребителите тема, като компаниите ще бъдат принудени да осигурят допълнителна 12-месечна гаранция при ремонт на хардуер. В момента изискването е да се предложи гаранция за период от две години, като този срок ще бъде удължен до 36 месеца съгласно новите правила, информира AndroidCentral.
Така потребителите ще могат да използват по-дълго смартфоните и своята потребителска електроника, дори след ремонт или смяна на компоненти. Инициативата ще обхване всички производители на Android на територията на ЕС. Очаква се Apple също да се съобразят с промените в дистрибуцията на новите версии на iPhone на континента.
Решението е важна стъпка напред, която ще улесни ремонта на стоки, но и ще удължи техния живот. Всеки потребител ще може да избере дали устройството им да бъде сменено или по време на двугодишния гаранционен период. Производителите ще трябва да предоставят подробности за резервните части на своите уеб сайтове.
EС също така планират да предложат и собствена онлайн платформа за ремонт. Така ще видждаме списък, в който са изброени различните услуги в тази сфера на всички държави-членки.