Учените от Университетския колеж в Лондон ще използват популярния виртуален свят на играта Second Life за социален експеримент. В проучването ще се наблюдават реакциите на потребителите, които се оприличават с персонажа, който контролират в играта.По време на експеримента ще бъде дадена задача участниците да общуват помежду си чрез предвидения в играта част. След това изследователите ще анализират записите от чата и ще отчетат по какъв начин и доколко човекът се деперсонализира и модифицира поставен в условията на виртуалния свят.Друг един ескперимент показва, че повечето от играчите променят своя персонаж, ако ботът се приближи на около 1,2 метра от него. Освен това учен от Стенфорския университет неотдавна направи изследване отново със Second Life, според което мъжете много по-активно бранят личното си пространство, отколкото жените. Тази тенденция се оказва съотносима и с реалния живот.












Discussion about this post