Бавно, но сигурно електрическите превозни средства презвемат транспортната индустрия. В момента основен фокус попада върху електрическите коли и тротинетки, но с развитието на технологиите и батериите, алтернативното задвижване ще стане много по-разпространено, отбелязва GizmoChina.
Скрит лидер на електрическите превозни средства може да се окажат велосипедите. Според някои анализи и прогнози именно електрическите велосипеди (e-bikes) ще бъдат голям хит през следващото десетилетие. В момента те не се радват на голяма популярност, като през 2012 г. са под 1% от общите продажби на велосипеди.
Въпреки че в момента са изключително нишов продукт, електрическите велосипеди могат се се окажат на правилното място в правилния момент. В момента нагласите на хората се променят и все повече започват да поглеждат към електрическите коли. Макар самите електрически коли все още да са скъпи и не толкова подходящи за масовия потребител, те привличат внимание и почти всички са сигурни, че са неизбежното бъдеще.
Електрическите велосипеди ще се окажат в позиция, в която ще са вече налични за хората с този променен начин на мислене. Освен това тези превозни средства също ще могат да се възползват бързо от всички промени и нови технологии, както и от подобряването на качеството на батериите. Напредъкът на технологиите ще доведе и до поевтиняването им, което ще направи е-велосипедите още по-достъпни.
Много хора може да ги приемат като удобна и по-евтина алтернатива за придижване в града с по-малко рискове от тротинетките. Освен това в много градове вече има изградена инфраструктура за велосипеди и тя лесно може да се приходи и за електрическите им събратя.
Според анализи, в момента има около едва 5 млн. електрически автомобили в актувна употреба, като до 2025 г. ще достигнат 12 млн. Междувременно, продажбите на електрически велосипеди може да достигнат 40 млн. броя още до 2023 г. А максимално оптимистичната прогноза дори предвижда 110 млн. броя, ако е-велосипедите се харесат достатъчно много от хората.
За сега електрическите велосипеди са най-популярни в Китай. Там има много услуги за наемане на такива колела, както и много хора ги използват. На второ място е Виетнам, а след това са няколко Европейски държави, в които е-велосипедите също започват да навлизат.
Самите производители се конкурират помежду си с все по-агресивни цени. Затова секторът на електрическите велосипеди ще се развива много динамично през следващите няколко години. Ако тези превозни средства оправдаят очакванията и се харесват от потребителите, може да помогнат за намаляване на трафика в много градове и за подобряването на качеството на въздуха.
Още от Digital:
Discussion about this post