След като Ford оптитаха да поставят 300кс в своят спортен хечбег Focus RS с предно задвижване, много от нас се обедиха, че това не е много добра идея, тъй като колата придоби тайната самоличност на сериен убиец. Идеите на някои инженери обаче, достигат много по-далеч. За това свидетелства и уникалният прототип на най-бързото Mini в света, задвижвано от двигател с 641 конски сили. Автомобилът работи със същият по обем 1.6 литров двигател, който бихме намерили под капака на стандартен Cooper S, но стандарният суперчарджър е заменен от турбо компресор със свръх високо налягане, предоставящ повече от четири пъти мощността на базовият агрегат със 163кс. Идеята е реализирана от съвместен екип, обединил усилията на компаниите MINI USA и ABF Performance и за разлика от алтернативните си съперници по мощност, е с предно задвижване. Експертите от ABF Performance твърдят че свръх мощното Mini може да измине четвърт миля от статичен старт за 10.48 секунди, минавайки през финалната линия с близо 220км/ч. Разбира се, модела е прототип, който обаче ще даде начало на някои нови тунинг процедури които ще се предлагат на стандартни Mini-та, легални за каране по обществени пътища. Изпълнителният директор и вице-президент на компанията ABF Хъб Фю (Hubie Fuh) обеща още няколко състезателни модела, базирани на „гъвкавото“ шаси на Mini, предназначени за драг, дрифт и състезания около писта.
Discussion about this post