Само допреди година-две, Google бе най-влиятелната и силна интернет компания. В това щеше да ви увери всеки анализатор и обикновен потребител. Днес обаче изглежда, че нещата се променят.
Според BusinessInsider властта в интернет вече постепенно преминава от Google към неговия конкурент Facebook. Най-отличителният пример за това е новата сделка между Bing и Facebook, която позволява на интернет търсачката да използва Like статистиките на Facebook, за да подрежда резултатите. Това показва, че доскоро най-голямата сила в интернет – търсачките, постепенно бива измествана от новата мода – социалните мрежи.
Проучвания на Microsoft доказват това. Доскоро повечето потребители започваха дневната интернет сесия в Google и именно той се превръщаше в главния и основния им сайт. Сега обаче по-голямата част от трафика се генерира не от търсачките, а от социалните мрежи и най-вече Facebook. Освен това социалната мрежа позволява много по-лесно и прецизно намиране на конкретна информация – от „кой филм да гледам на кино в петък“, до „как да си сглобя новата секция“. В същото време Google ще остане като предпочитан за произволни търсения и информация.
Discussion about this post