Търговският конфликт между САЩ и Китай засяга милиони хора, които са засегнати от рестрикциите за достъп до продукти и услуги, но също и до стоки с по-високи мита. Huawei е добър пример за компания, чиято бизнес стратегия е поставена на карта заради влошените отношения между двете страни.
Само предни дни ви съобщихме, че САЩ ще забрани TikTok и WeChat, ако не бъдат купени от американски компании до 15 септември. Това е поредното доказателство за желанието на Доналд Тръмп да наложи тежки санкции срещу най-големите китайски компании. Следващата мишена пред американската администрация е друг водещ бранд в Китай.
Нова информация на CNN разкрива, че Alibaba могат скоро да попаднат в „черния списък“ на САЩ, което да лимитира нормалните възможности за бизнес с американски компании по подобие на Huawei и TikTok. Драстичната промяна в парадигмата и външнополитическите приоритети на САЩ създават сериозни предпоставки за икономическа и геополитическа несигурност.
Alibaba е една от водещите търговски търговски компании и интернет корпорации в света, като със сигурност действията срещу тях ще предизвикат ответна реакция от страна на Китай. Oбвиненията отново са свързани с консервативната екосистема на шпионаж контролирана от правителството в страната.
Все още не са предприети официални действия срещу Alibaba, но подобен ход определено ще задълбочи отношенията между двете страни. Санкции срещу компанията могат дългосрочно да се отразят на приходите им, тъй като разчитат на полупроводници и софтуер от американски производители.
Ако Доналд Тръмп започне санкции срещу Alibaba това ще блокира достъпа им до подобни продукти, което може да доведе до се отрази на облачната инфраструктура на компанията, която ежедневно обработва милиони поръчки на потребителите. Много американски брандове също продават своите продукти в Alibaba, което може да има неочаквани последици и върху бизнес средите в САЩ.
Компании като Apple могат да бъдат силно засегнати от агресивната политика на правителството на Доналд Тръмп.
Oще от Digital: Забраната на WeChat може да намали продажбите на iPhone в Китай с 30%
Discussion about this post