Новият сезон във Формула 1 обещава много подобрения, новости, промени и регулации, които обхващат всеки един аспект от болидите. Революционните дизайни на предното крило, аеродинамичните пакети, шаситата и по-големият размер на задните гуми обещават вълнуващи моменти и още повече изпреварвания. Този сезон ще постави началото на изцяло нова ера, която трябва да направи Ф1 oще по-атрактивна и успешна надпревара.
Отборите вечер работят усилено, за да се адаптират по-добре към новия дизайн на болидите, за да си спечелят стратегическо предимство пред своите конкуренти. Mercedes е един от най-успешните отбори в историята на Формула 1, който задава тенденциите особено през последното десетилетие. Вече видяхме как изглежда новият W13, с който Mercedes ще опитат да върнат обратно световната титла през 23-те състезания от календара през 2022г.
Новите болиди
Главният технически директор на F1, Пат Симондс разкри допълнителни детайли за уникалният дизайн на Mercedes W13. Експертите на отбора са приложили няколко трика, с които позволяват да се подобри охлаждането на болида при най-интензивните натоварвания.
Експертите от състезателния отбор на Mercedes са насочили вниманието си към технология, която често намира приложения в аерокосмическата индустрия. Тази иновация оптимизира аеродинамиката на болида и допринася за ултраефективната охладителна система. Дизайнерското решение се отразява и на външната форма на страничните подове, които са ключов компонент от новите болиди през 2022г.
Аеротехнологии
Всеки отбор има собствена концепция как да управляват въздушният поток и тестват собствени решения, за да извлекат максимума от възможностите на своите автомобили. Специален компонент на Mercedes W13 е интеркулера с водно и въздушно охлаждане, който е произведен от Reaction Engines. Toва е английски производител, който проектира дизайни на ракетни двигатели.
Агресивният подход на Mercedes по отношение на аеродинамиката и иновативните технологии за охлаждане са ключови елементи, с които F1 отбора на компанията ще опита да превъзхожда своите конкуренти на пистата през 2022г.
Oще от Digital: Formula 1 ще използват VAR стая за виртуален контрол през 2022г.