След като Saab беше поставена на “тезгяха” в доста сложен както за компанията марка GM, така и за самата марка, а и за автомобилната индустрия като цяло, момент. Неяснотите около проекта по продажбата на Saab доведоха до стартирането на процес по “закриването” шведската марка, като единствената страна, която захапа “кокала” и не го пусна дори при това развитие на нещата, се оказа и в крайна сметка печалившата.
Радостна за трудещите се в Saab и наистина милионите фенове на марката ще бъде новината от продажбата на компанията на Spyker, новото име на която ще бъде Saab Spyker Automobiles, ако новият собственик вложи абсолютно същия перфекционизъм в управлението на новата си придобивка, с който създава своите суперспортни автомобили. Високото качество на материалите, уникалната развойна дейност и изключителното внимание към детайлите, превърнаха моделите на Spyker в желан обект на всеки уважаващ себе си автомобилен колекционер или просто почитател на красивото.
Бъдещето на Saab Spyker започва да придобива оптимистични измерения, особено след най- новото изявление на новия собственик на легендарната шведска марка. Според новата информация, тя ще остане самостоятелна, нишова, като в портфолиото й ще бъдат включени от 3 до 4 модела. По всяка вероятност това ще бъдат 9-3 (sedan, hatchback, sports estate, X и convertible), 9-5 (sedan, sports estate и X) и 9- 4X, който ще се предлага както в САЩ, така и в Европа. В момента се разглеждат общи планове за лансирането на четвърти, по- малък модел, който евентуално ще постави началото на линия 9-1.
Продуктовото портфолио на Saab ще бъде изцяло обновено, като първата стъпка ще бъде направена още през тази година, когято през лятото ще бъде лансиран новият 9-5. През следващата година трябва да очакваме нов 9-4X, а за 2012 е предвидено предсатвянето на истинска “саабска” нова 9-3-ка. От компанията предвиждат производството и продажбите на новия Saab да бъдат на ниво от 100 000- 125 000 автомобила годишно.
Новият собственик на Saab коментира също така, че между двете марки ще започне изключителон тясно сътрудничество, изразяващо се както в общи маркетинг и продажбени дейности, така и в заимстването на някои части и компоненти.
Discussion about this post