Сривът на Skype остави над 20 млн. души по целия свят без достъп до популярната услуга. Макар че Skype е услуга за обикновени потребители и се очаква тя да не се използва за особено сериозни дейности, най-честите оплаквания бяха именно от бизнес потребители. Според BusinessInsider това е важен урок: Не използвай услуги за обикновени потребители за бизнес цели.
Или най-малкото не им се доверявайте напълно. Оказва се, че повечето, ползващи Skype за работа, нямат алтернативни методи за комуникация в интернет със своите партньори и клиенти. За това е добре да има поне 2 или 3 алтернативи. Например Skype спира работа, но вие и вашите контакти, разполагате с акаунти в Twitter – преминете в микроблога. Ако и Twitter спре работа, тогава – GMail или друга email платформа и т.н. Важното е всички да знаят тези алтернативни методи за връзка и да са сигурни, че вие ще реагирате еднакво добре, независимо дали те ви търсят през Skype, Twitter, Facebook, ICQ и т.н.
BusinessInsider припомня, че безплатните услуги за обикновени потребители не гарантират постоянно наличие на услугата, нито постоянно 100% качество, така че не могат да бъдат обвинявани за причинени вреди. Платените услуги специално за бизнес клиенти обаче гарантират поддръжка по всяко време и навременна реакция, а в някои случаи дори и компенсации. Затова е важно всеки бизнес да обмисли и определи добре методите си на онлайн комуникация, но никога да не разчита само на една или две услуги.
Discussion about this post