Cole управлява Центърът за цифровизация на медиите към Училището по комуникации и журналистика Annenberg в Университета в Южна Калифорния, който прави проучвания относно ефекта на интернет от 2000 година.
Преди 11 години Cole е направил прогноза по време на конференция на журналисти от вестникарската индустрия, че вестниците ще изчезнат след около 25 или 30 години. Днес, той смята, че това е било една твърде оптимистична прогноза, тъй като от днешна гледна точка, вестнициците са обречени на забрава след по-малко от 5 години.
Причините за подобно твърдение са очевидни за всеки, който чете новини всекидневно. В миналото, хората са започвали да се интересуват от новини някъде между 20-та и 30-та година на своя живот, и са намирали ‘любим’ вестник за останалата част от живота си.
Днес, това не може да се случи, тъй като младите рядко стават ‘почитатели’ на някое печатно издание, и в случаите, когато им се наложи да търсят информация, те в почти всички случаи прибягват до популярните уеб сайтове по темите, които ги интересуват. При това положение, се оказва, че когато някои читател на печатно издание престане да си го купува, поради болест, старост, или смърт, след него няма нови читатели, които да го заместят.
Разбира се, може да се предполага, че някои големи издания биха оцелели, тъй като ще преминат към цифровизация, но това не означава, че няма да претърпят сериозни трусове, а оттам и промени.
Освен това, онова, което iPad предлага в момента е ‘естествената среда за вестници и списания’, но в електронен вариант. И въпреки че Gartner прогнозират, че iPad ще падне под 50 % от пазарния дял на таблети до 2015 година, това няма да промени бъдещето за печатните медии.
Разбира се, вестниците не са единствената медия, която ще търпи промени в бъдещето, но като цяло, всички медии ще се цифровизират, само че повечето ще станат мали играчи, когато изданията станат изцяло цифрови.
Рабира се, горните твърдения звучат съвсем логично, но дали прогнозите са съобразени с останалия свят извън САЩ? Дали Cole е взел предвид страни като Индия, например, където печатните издания се продават изключително добре? Предстои да видим.
Discussion about this post