Microsoft търсят алтернативни източници на приходи, с които да монетизират своя софтуерен бизнес. Рекламите са основно средство за печалба за компанията и това ще остане голям приоритет през 2023г. Вече виждаме рекламно съдържание в продуктите и услугите на Microsoft. Скоро това ще обхване един от най-важните компоненти на Windows eкосистемата.
От TheVerge съобщават, че разработчиците вече са информирани за интеграция на реклами в Microsoft Store. По този начин маркетинговите партньори на компанията ще имат още един важен инструмент за популяризиране на своите продукти. Microsoft твърдят, че с новия формат разработчиците ще могат да позиционират приложенията си на по-видно място.
Така ще се увеличи вероятността за привличане на потребители. Анализаторите от дълго време спекулират с идеята да виждаме реклами в онлайн магазина на Windows. Реалните тестове вече са започнали и в следващите месеци ще започнем да виждаме подобно съдържание в Microsoft Store.
Новата система ще работи по сходен начин с рекламните платформи на Apple и Google. Приоритет за Microsoft остава премахването на границите между смартфона и компютрите при дистрибуцията на приложения. Това включва и въвеждане на повече мобилни технологии за Windows.