Социалните мрежи, и най-вече Facebook и YouTube, се оказват доста вредни за една на всеки три компании от сектора на малкия и среден бизнес. Това е заключението от проучването на Panda Security, резултатите от което бяха публикувани от InformationWekk. Оказва се, че вирусите костват и не малко пари на компаниите.
Според проучването 33% от участвалите 315 компании са имали проблеми с вируси поради участието им в социалните мрежи. 35% от тези компании са загубили и пари в резултат от заразяването на системите им. Над една трета от компаниите са загубили по около $5000, но няколко са били ограбени с над $100 000 поради пробив на корпоративните им мрежи.
В проучването са очертани и най-проблемните сайтове. Лидер в непрестижната класация е Facebook, където 71.6% от компаниите с проблеми са получили вирусите и 73.2% са били случаите на компрометиране на лични данни на служители. На второ място се нареждат YouTube с 41.2% за вируси и Twitter с 51% компрометиране на лични данни. Facebook е и социалната мрежа, където компаниите губят най-много пари. Най-притеснителният факт е, че 8 от всеки 10 компании твърдят, че са взели необходимите мерки за сигурност на данните си и всичките им служители спазват приетите норми, но изглежда, че ефектът от това не е особено голям.
Discussion about this post