Технологичният гигант предизвика вълна от недоволство с въвеждането на App Tracking Transparency (ATT) функцията в iOS 14.5. От една страна Apple се сблъска с компании като Facebook и големите рекламодатели. В същото време доста хора възприеха положително интеграцията на ATT. След премиерата на ATT собствениците на устройства с iOS 14.5 получиха възможност да спрат да споделят данни за своята активност с приложенията. Някои външни компании като Google дори започнаха да работят над алтернативни методи, с които да продължат да следят потребителите, както досега.
Съществената разлика при новата функция е, че Аpple присвоява произволен идентификатор на устройство с името Identifier for Advertisers (IDFA). Благодарение на него разработчиците на приложения могат да следят собствениците на iPhone и iPad, за да ги таргетират с реклами. Актуализацията към iOS 14.5 предлага функция, с която да спрете споделянето на IDFA с рекламодателите.
Анализаторите изчислиха, че през лятото на миналата година около 16% от потребителите са дали своето съгласие да бъдат следени, въпреки въвеждането на ATT. Oт 9to5mac информират, че тази цифра е продължила да се увеличава в следващите месеци. В момента около 25% от собствениците на iPhone позволяват активността им да се споделя с трети страни.
Това определено е доста интересна тенденция, която oчертава важна промяна в нагласите на потребителите. Статистиката е още по-обещаваща за приложенията и игрите, като приблизително 30% от потребителите позволяват на бизнеса да проследява дейностите им за персонализирани реклами. За някои популярни заглавия тази стойност дори достига до 75%.
Настоящото изследване е проведено от Adjust и включва повече от 2000 потребители в глобален мащаб.