Новият iPad вече е факт и, както очаквахме, е много красива вещ. Но това допълнително подхранва съмнението – не се ли фокусират производителите напоследък повече върху външния вид и интерфейса, отколкото върху съдържанието на продуктите си?
Не е новост, че почти всеки ден някоя нова джаджа или приложение са обявявани за „следващото голямо нещо“ на пазара. Тревожно е обаче как блогърите и технологичните сайтове отделят все по-голямо внимание на дизайна и UI отколкото на това дали нещото е действително новаторско, коментират Telegraph. Общото между някои от най-популярните приложения за последната година като Path, Flipboard и Pinterest е именно това, че имат красив дизайн, но нито са фундаментално различни от алтернативите си, нито функционират по-добре от тях.
Pinterest например е едновременно красиво и задоволява желанието на хората да си помагат и споделят. Но макар да е забавно, приложението реално не решава нито един от проблемите ни. Предполага се, че целта му е да ни позволи да „организираме и споделим нещата, които обичаме“, но е просто добре изглеждаща услуга за добре изглеждащи неща. А нашата любов обхваща нещо повече от това.
Path също е красиво приложение – само изскачащия бутон „+“ е отнел на дизайнерите и програмистите три месеца труд. Но отново, повечето от положителните мнения за него са за това колко е хубаво на външен вид, а не за това, че е било полезно някому. Самата услуга не е по-различна от тези на „предшествениците“ му като Facebook.
Добрият дизайн, разбира се, е изключително важно и ценно нещо за всяко приложение или устройство – всички бихме избрали по-красивото, ако всички други спецификации са еднакви. А настоящата тенденция да се обръща твърде голямо внимание на външния вид вероятно е просто нещо временно – резултат на годините „грозна“ електроника с неудобен интерфейс. Но все пак – ако съвременните устройства напълно решаваха проблемите и задоволяваха потребностите на хората, щеше ли дизайнът им да има толкова голямо значение?
Discussion about this post