Устройствата от Galaxy серията са източник на някои от най-големите иновации при смартфоните. Въпреки сериозната конкуренция Samsung продължават да бъдат лидер по продажби в тази стратегическа продуктова категория. Последните данни на Canalys разкриват, че компанията има 24% пазарен дял през първото тримесечие на 2022г.
Флагманите на Samsung често оглавяват класациите за най-добрите дисплеи, камери и батерии в Аndroid екосистемата. Корейският конгломерат генерира солидни приходи и от продажбата на компоненти до други производители. Гъвкавият бизнес модел продължава да осигурява невероятни възможни за растеж и интеграция на нови технологии.
Ситуацията, oбаче не винаги е била толкова положителна за Samsung. Голям проблем за компанията се оказва премиерата на Galaxy Note 7. Това се случва през 2016г., припомнят от SlashGear. Дългоочакваният флагман предлага голям за времето си 5.7-инчов Super AMOLED дисплей, впечатляващ дизайн, мощен процесор и e оптимизиран за стилусите S Pen.
Амбициите на Samsung бързо бяха потопени в реалността, след като се появиха множество оплаквания от загряване и дори възпламеняване на батерията. Първите инциденти станаха публично достояние броени дни след премиерата на Galaxy Note 7, който се очаква с голям интерес. Най-големите опасения на компанията се оправдаха, заради увеличаването на случаите с дефектна батерия в цял свят.
Корейският производител започва да изтегля над 2.5 млн. продадени бройки на Galaxy Note 7 седмици след премиерата. Потребителите получават финансова компенсация за своята покупка, като Samsung откриха проблема в определена партида батерии. Samsung официално спират продукцията на фаблета през октомври 2016г. или по-малко от два месеца след премиерата.
Така Galaxy Note 7 се превърна в най-голямата грешка в историята на Samsung, която освен милиарди финансови загуби постави под въпрос лоялността на потребителите към този бранд.