Превозните средства, които се придвижват автономно обещават следващата голяма революция в сферата на автомобилите и публичния транспорт. Първите прототипи на подобни машини демонстрираха впечатляващи резултати и създават предпоставки да очакваме още повече подобрения на технологията. Вероятно до няколко години автономните превозни средства по един или друг начин ще станат част от големите градове.
Европейските регулатори са доста активни във въвеждането на стандартизирани мерки за експлоатация на самоуправляващ транспорт. Френската компания EasyMile разработва от години автономни средства за публичен транспорт и сега се превърна в първото дружество получило лиценз за опериране на превозно средство, което не изисква човешка намеса в ЕС.
Конкретната машина се казва EZ10 и вече е преминала тестове на публични пътища в повече от 30 държави по цял свят, информира NewAtlas. Сред тях са Сингапур, САЩ, Финландия, Австралия, но също и няколко страни от ЕС.
Последната версия на EZ10 включва пространство за 15 пътника при спазване на всички мерки за безопасност. Седалките са оборудвани с предпазни колани, като са предвидени и места за инвалиди и хора, които имат затруднения с придвижването. Сoларни клетки на Sono Motors удължават обхвата с едно зареждане.
Реалните тестове се провеждат в Тулуза, Франция, където EZ10 се придвижва на дистанция от 600 километра до голям паркинг. Самото трасе включва трафик от други превозни средства, като велосипеди, скутери, автобуси, автомобили и пешеходци.
Резултатите са позитивни и EasyMile получава първото одобрение за опериране на превозни средства с Level 4 автономност на територията на Европа.
Oще от Digital: Защо самоуправляващите автомобили нямат бъдеще в публичния транспорт
Discussion about this post