В красивата чешка столица Прага, HP представиха обзорно иновативната си политика по отношение на принтинг устройствата и консумативите за тях. Основен акцент на цялото мероприятие беше опазването на околната среда. Било то чрез технологии пестящи електроенергия или чрез рециклиране. Рециклиране, дума която все по-често ще срещаме в ежедневието си.
На това мнение беше и своеобразният ни домакин в лицето на Бруно Заго, който рабори за HP от 1983г, а в момента е мениджър по опазване на околната среда за източна и централна Европа. Като предистория от него научихме няколко интересни неща. Сред които, че HP дневно превозва по 110 000 принтера, 75 000 персонални компютъра и 3 500 сървъра. Като от тях 20% отиват за Америка, едва 5% в Европа и Африка, а останалите 75% са за Азия. Огромни количества. Точно с тази цел HP залага на рециклиране. Конкретен пример – десктоп PC-то HP Compaq 8200 Елите ултра-слим след пенсионирането си подлежи на 100% рециклиране, а по време на дългият си живот консумира по-малко от 60W електроенергия. Точно по тази причина през 2011г американците спечелиха наградата „Зелена ябълка“ за енергийна ефективност и рециклиране.
Останалите лектори също подкрепиха думите на Бруно Заго, показвайки факти, статистики, иновационни технологии и методи. Най-впечатляващ от тях е този за пълно рециклиране на HP принтинг устройствате и консумативите им. Дейв Лобато Мениджър LaserJet бизбес и екологични програми показа целият процес в който тонера се обработва до фаза в която запълва 40% от новият продукт. Сходно е положението и при самите принтери, които от 1984г. до днес са намалили консумацията си на електроенергия около 40 пъти.
От друга страна новите опаковки са екологично чисти и също подлежат на пълно рециклиране. Такива са дори и тетрадките и химикалките раздадени на присъстващите журналисти. В общи линии HP развива политиката си при принтинг устройствата в полза на следната равнина хартия – вода – дърво – гора – въздух. Като всяки компонент води до опазването на следващият. Част от веригара е и новата HP Thin paper, която освен че е по-лека и тънка е и по-качествена спрямо обикновенната.
Но за да стигне всичкото това инфо до крайният потребител, трябва да има информираност. Информираност състояща се в кампанийни герои, съпътстващи продуктите видео клипове и съвместни проекти за информираност на децата в училище.
Знаете ли, че в световен мащаб дневно се преработват 1.2 милиона пластмасови шишета?! Не…ние също не знаехме. Официалният старт на кампанийната инициатива на HP за опазване на околната среда ще започне официално през лятото. Нека се включим и ние.
Discussion about this post