Експертите по маркетинг все още използват доста традиционни методи на проучавания, базиращи се главно на анкети сред потребители (били те онлайн или на живо). Експеримент проведен в холандския университет „Еразъм”, обаче, доказа, че има много по-надежден способ за анализиране на потребителското мнение – четене на мисли.
Участниците в експеримента трябвало да изгледат 18 трейлъра на филми излъчени в произволен ред, предава Discovery.com. Всеки участник носел EEG шапка, която го свързвала с EEG машина с цел отчитане на мозъчната му активност. След като изгледали трейлърите, участниците били помолени да поставят рейтинг на всеки трейлър, както и да посочат колко биха платили за DVD-то на всеки филм.
Накрая на експеримента, на участниците били предложени DVD дискове съдържащи всички филми. Водещите ги помолили да си изберат три от тях. След това сравнили своето собствено предположение за това кои филми биха си избрали (въз основа на показанията на EEG машината) с предположението основано на това, което участниците сами били написали. Оказало се, че EEG машината се справила много по-добре в това да предскаже кои заглавия ще си изберат участниците.
Откритието на университета е вълнуващо, тъй като EEG технологията освен акуратна е и достатъчно евтина. Според експертите по EEG, освен това, дори малък напредък в технологията ще бъде в огромна помощ на специалистите по маркетинг.
Discussion about this post