Вижте още видеото с 5 полезни урока за начинаещи потребители в приложението TikTok
Несъмнено TikTok е най-популярната видео социална мрежа в света. Това се доказва и от факта, че първата подобна, която става официален партньор на Европейско първенство по футбол. Почти всеки подрастващ на възраст между 12 и 18 години има профил в популярното приложение, а според последни проучвания се оказва, че TikTok е не чак толкова по-малко популярен и сред по-възрастните. Digital.bg направи това видео, за да помогне на новите и прохождащи в TikTok. В него ще видите какво трябва да знаете, ако искате бързо да натрупате последователи в социалната мрежа.
Като начало е добре да си изберете точно определена тема, на която ще качвате съдържание в TikTok. Не трябва да има имате едновременно клипове за футбол и такива за домашни любимци. Да, понякога хората които гледат футбол, имат и домашни любимци, но обикновенно хората които искат да гледат видео съдържание в TikTok, което е свързано с домашни любимци, няма да искат да гледат между головете, как някое сладко кученце скача в басейн, както и обратното. Ако толкова държите да качвате и двата типа съдържание – направете си два отделни профила, които да имат само такова съдържание. TikTok ви дават тази опция. И запомнете – колкото по-уникално и интересно е съдържанието ви, толкова повече гледания ще има.
Добре е да се съсредоточите върху една социална мрежа в която искате да развиете профила си. Практиката ни показва, че ако успоредно с TikTok акаунта си, сами развивате още Instagram и Facebook профил с различно съдържание, то ще сте обречени на неуспех. Това е наистина огромен времеви ресурс, който не е по силите на само един човек. Ако имате екип, който стои зад вас и ви създава съдържание – ок, можете да генерирате съдържание постоянно. Но това видео е предназначено за начинаещите в TikTok, които искат да натрупат популярност, последователи и гледания.
Още един сходен съвет – ако все пак сте решили, че просто можете да правите едно съдържание и да го споделяте успоредно в трите социални мрежи. То отново ще ви разочароваме. Няма да ви се получи. Причините за това са няколко, като основата от тях е, че в глобалната Интернет мрежа постоянно работят милиони алгоритми, които знаят, че точно това вече някъде е публикувано.
По същата причина бихме ви посъветвали и да не качвате чуждо съдържание, представяйки го за свое. Вариант е да направите коментар върху такова, да го промените, да го съчетаете с нещо, да добавите музика и ефекти, но не и просто да свалите клипче от YouTube, след което да го качите в TikTok. Ето една идея, която ще ви покажем в кратко видео. Вземете да речем някой от многобройните голове на Роналдо по време на Европейското първенство по футбол. Свалете видеото посредством някоя от многобройните програми които има в Google Play, App Store или Huawei store. Можете да използвате и Screen Record функцията, която базово имат някои смартфони. Сега оразмерете видеото и го запаметете. Качвайки видеото в TikTok махнете звука и изберете някой популярен музикален фон или пък просто коментирайте гола като коментатор. Добавете един филтър и няколко ефекта. Сложете тематична GIF анимация и публикувайте, като преди това изберете подходящи хаштагове. Ето, вече имате свое собствено съдържание, без да сте били на маша на Португалия.
Споменавайки хаштакове – това е нещо, на което задължително трябва да обърнете внимание и да не пропукате преди публикуване. Докато развивате своя профил в TikTok, нашия съвет е да се възползвате от максимално количество хаштагове. Последствие, когато станете популярни, качвайте между 2 и 4 тага към всеки пост. Какви хаштагове да използвате? Е въпрос който няма еднозначен отговор. Има три най-често срещани варианта. Първият е да избирате тематично свързани с видеото ви, които избирате на интуитивен принцип. Не бихме ви съветвали да използвате този начин, ако сте прохождащ в TikTok, като основната причина е, че нямате последователи, а един от основните източници на последователи са свързаните посещения благодарение на хаштагове.
Тук идва и втория вариант за инбиране на хаштаг и той е, че копиране на хаштагове от популярни канали с подобна на вашата тематика. Да вземем клипа с Роналдо, който вече направихме. Написахме Ronaldo в търсенето горе в приложението и открихме канала “special_goal”, който има близо 180к последователи. Той не е подходящ за заимстване на тагове, защото е точно от тези профили, които вече са станали популярни и слагат само по няколко тага. Сега напишете “Ronaldo Goal” и вземете таговете от няколко популярни клипа, които ви излизат като резултати. Сега вашето видео ще е тематично свързано с тях. Третият начин за избиране на тагове е, чрез автоматичен генератор. Няма да ви препоръчаме конкретен, а по-скоро ще ви посъветваме да използвате търсачката на Google. Там пишете “Most popular TikTok hashtags for” след което слагате тематиката на видеото си. В случая тя е “Football” или “Ronaldo goals”.
Ето и един жокер. Сигурно ви прави впечатление, че в много видео има един и същи таг #FYP – той е абревиатура и означава “For Your Page”. Използвате го. Какви други такива интересни универални тагове съществуват в TikTok, съвсем скоро ще ви покажем в отделно видео.
Discussion about this post