Opel разширява успешната фамилия от модели на Astra с нов, динамичен и стилен седан. Демонстрирайки типичните за Astra силни страни като авангардните технологии и всепризнатото високо качество на изпълнението, новият луксозен и елегантен седан предлага по-достъпна алтернатива за потребителите, които обикновено насочват избора си на такъв тип автомобил към моделите от средния клас. С новия седан с четири врати, който се добавя към хечбека с пет врати, комби-версията Sports Tourer и спортното купе GTC, гамата на бестселъра Astra на Opel вече придобива напълно завършен вид.
При старта на продажбите на новата версия на модела през месец юни, клиентите ще разполагат с възможност за първоначален избор между седем двигателя за Astra седан – четири бензинови агрегата (максимална мощност от 74 кВт/100 к.с. дo 132 кВт/180 к.с.), три от които могат да се съчетаят с шестстепенна автоматична предавателна кутия, както и три дизелови мотора с максимална мощност в диапазона от 70 кВт/95 к.с. дo 96 кВт/130 к.с. Двата извънредно икономични варианта 1.7 CDTI ecoFLEX на Astra седан със система Start/Stop и допълнителни технологии за повишаване на енергийната ефективност съчетават своята внушителна мощ от 81 кВт/110 к.с. и 96 кВт/130 к.с. със само 3.7 литра на 100 километра разход на дизелово гориво. Tова се равнява на емисии на CO2 в размер на едва 99 г/км. В допълнение към този богат избор от задвижващи агрегати, в началото на следващата година новият вариант седан с четири врати на Astra ще може да се възползва и от предимствата, които ще предложи новото поколение четирицилиндрови бензинови двигатели ECOTEC на Opel с работен обем 1.6 литра, принудително пълнене с турбокомпресор и система за директно впръскване на горивото в цилиндрите.
Новата версия седан на Astra (дължина/широчина/височина – 4658/1814/1476 мм) има междуосно разстояние 2685 мм и предлага обширно вътрешно пространство за пътниците. Отделният багажник на новия модел притежава обем от 460 литра – с 90 литра повече от хечбека с пет врати. След сгъване на разделените в отношение 60:40 задни седалки, багажният обем може да бъде увеличен до максималните 1010 литра.
“Със своя динамичен и елегантен дизайн новата Astra седан влива нова енергия в сегмента на автомобилите с четири врати в компактния клас. Като всички останали версии на Astra, новият модел е разработен в Рюселсхайм и предлага съчетание от високо технологично равнище и получилото широко признание качество на изпълнението,” споделя изпълнителният директор на Opel Карл-Фридрих Щраке. “Нашата нова Astra седан е важна част от продуктовата ни офанзива и играе ключова роля в нашата стратегия за растеж. Тя представлява стилна и достъпна алтернатива на много от седаните с четири врати в средния автомобилен клас, поради което ние виждаме значителен потенциал за завоюване на нови клиенти на пазарите в страните от Западна Европа. Новият модел ще играе водеща роля и за значителното увеличение на нашия пазарен дял на важни растящи пазари като тези в Русия и Турция, където се наблюдава засилено търсене на компактни автомобили с отделно багажно пространство.”
Динамичен и стилен дизайн с балансирани пропорции на каросерията
Дизайнерският екип на Opel е създал извънредно стилен и изискан силует за новата Astra седан. Линията на покрива се извива нежно над пространството за пътниците, след което се спуска в плавна дъга по силно наклоненото задно стъкло към пластично оформения аеродинамичен ръб в края на късия заден капак. И тъй като скосените задни странични колони навлизат далеч назад в областта на задния капак, те създават допълнително подчертано елегантно впечатление за по-малки размери на багажното пространство. Характерната линия, преминаваща през дръжките на вратите, става по-ясно изразена в задната част на каросерията, където преминава в ясно изразен ефект на мускулести „рамене” в основата на задната странична колона и капака на багажника.
Задната част се характеризира със силно скосеното задно стъкло, вградения спойлер в задния капак и широката извивка на пластично оформената задна броня. Дизайнът на задните светлини отразява стила, познат от другите версии на модела Astra, а фината вдлъбнатина, която ги свързва, създава впечатление за широчина и елиминира напълно опасността от визуална претрупаност в задната част. Светлините се отличават и с „криловидно” вътрешно оформление на габаритното осветление, което продължава вече наложения от марката Opel светлинен профил. В областта на задната броня има и още редица интересни пластични детайли като например, вдлъбнатината за регистрационния номер, която отразява огледално формата на задния капак. Всички тези елементи се съчетават в едно цяло, създавайки изключително добре балансиран и хармоничен автомобилен дизайн.
Марк Адамс, вицепрезидентът на Opel, отговарящ за дизайна, споделя: “Семейството от модели на Astra дава изключително динамичен израз на нашата стилистична философия, в която пластичната артистичност се среща с германската прецизност. Всички варианти на каросерията притежават своя собствена идентичност и ние вярваме, че седанът с четири врати на Astra, който сега излиза на пазара, е седанът с най-стилни пропорции и изискана линия в компактния сегмент от пазара в настоящия момент.” Клиентите, които желаят да направят външността на своя седан с четири врати още по-привлекателен, могат да избират между широка гама от алуминиеви колела с различна стилистика и размер до 19 цола.
Върхови технологични стандарти и типично силни за модела Astra качества в класа на компактните седани
Със своя динамичен и елегантен дизайн, типични за модела Astra положителни качества и широкия спектър от технологични акценти, някои от които са уникални, а други нетипични за този сегмент от пазара, новият седан с четири врати на марката Opel се насочва към потребителите с високи очаквания. Системата на адаптивните предни светлини AFL+ (Advanced Forward Lighting) с биксенонови фарове и множество модерни функции за осветяване на платното в различни условия и ситуации на пътя, сред които адаптивно разпределение на светлинния сноп, динамични светлини за завой и за осветяване на кръстовище, както и автоматично управление на дългите светлини, които имат значителен принос за повишаване на активната безопасност. Адаптивната система на окачването FlexRide автоматично регулира работата на амортисьорите в съответствие с актуалните условия на пътя и предоставя на водача избор между три различни режима – обикновена настройка „Standard”, комфортно ориентирана „Tour” и режим „Sport” с по-изострени реакции. Изключително ергономичните седалки, получили знак за одобрение от независимата германска организация от ортопедични специалисти в областта на здравето на гърба AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V”), щадят гърба от вредни натоварвания и се предлагат за мястото на водача и това на пътника до него. В допълнение към това новият модел предлага няколко различни инфоразвлекателни системи, които правят пътуването още по-приятно и безопасно. Върховият модел Navi 900 съдържа навигационни карти на повече от 30 европейски държави, както и изчерпателна пътна и туристическа информация, съхранена на SD-носител.
Cеданите в компактния клас демонстрират потенциал за растеж
Новият седан с четири врати е важно допълнение към последното поколение на успешната фамилия от модели на Astra. В страните от Западна Европа и по-специално на пазарите в Германия и Испания, маркетинговите специалисти на Opel виждат сериозни възможности за растеж на новия седан в качеството й на по-елегантна и достъпна алтернатива на седаните от горния автомобилен клас. Освен това е налице и засилено пазарно търсене на компактни седани в бързо растящите пазари в Източна и Централна Европа и особено в страни като Русия и Турция. В момента Русия има втория в Европа обем на продажбите и се очаква през 2014 година да се превърне в най-големия по обем европейски пазар с общо число на продажбите на нови автомобили в размер на 3.4 милиона екземпляра. Повече от 60 процента от продажбите на седани във всички пазарни сегменти в Европа се падат на Русия. През миналата година, 51 процента от потребителите в компактния автомобилен клас са се насочили към версия седан. Руският пазар е и третият по обем на продажбите пазар за модела Astra в Европа, поради което Opel взе решение да отбележи световната премиера на новия член от семейството модели на Astra в рамките на Московския автомобилен салон, който ще се проведе в периода от 29 август до 9 септември 2012 година.
Discussion about this post