Платформата на Google, Android Wear, не е мъртва, въпреки че повечето технологични компании до голяма степен се отказаха от създаването на смартчасовници.
Motorola и Huawei обявиха, че нямат намерение да пускат нови модели скоро, а Asus съобщи че ще спре да произвежда смарт часовниците ZenWatch. Samsung пък не създава смарт часовници с Android Wear от 2014 година. Вместо платформата на Google, компанията избра Tizen.
Пазарът на смарт часовници се е понижил с 51,6% през третото тримесечие на миналата година, което доведе до спад в обема на годишна база. Единственият процъфтяващ смарт часовник в момента е Apple Watch. Но все пак, като продуктова категория тези устройства не оправдаха очакванията. От Mashable, обаче смятат че краят на смарт часовниците с Android Wear все още не е дошъл.
Ново начало
Android Wear ще се подобри. Версия 2.0 ще донесе някои полезни актуализации в софтуера и може да сме сигурни, че ще видим нови модели смарт часовници. Докато повечето компании обърнаха гръб на платформата Android Wear, Google изобщо не се притесняват, защото имат нови приятели, които държат пламъка жив: модните марки.
През последната година, модните марки ни затрупаха с предложения за Android Wear. Имена като Fossil, Michael Kors, Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Emporio Armani, Guess, Diesel и дори Movado прегърнаха Android Wear. Те наводниха пазара с десетки стилни модела в различни размери, за да се погрижат за своите лоялни клиенти, и това проработи. Хората ги купуват. През есента се очакват и нови модели смарт часовници.
Модата на първо място, технологиите след това
Екипът на Android Wear изглежда е разбрал защо платформата им не се е изкачила нагоре – не се е наблягало на това, за което хората най-напред носят часовници. Независимо дали има процесор в тях или не, аксесоарите, които се носят на китката, трябва да са преди всичко стилни и привличащи вниманието на околните и чак тогава мощни технически.
Изборът е може би най-привлекателното нещо за Android Wear в сравнение с Apple Watch. Разбира се, можете да персонализирате Apple Watch, като сменяте различни ленти, но все още сте зависими от същия квадратен екран, докато Android Wear предлага разнообразие. Android Wear джаджите не са еднакви за всички и това е чудесно за хора, които обичат да се изразяват чрез това, което носят.
Да бъдеш верен на една марка
Стилът е важен, но също така е важен и софтуерът на смарт часовника. Хардуерът на Android Wear винаги е бил във всички форми и размери, но софтуерът е предимно един и същ. Но модните агенции могат да решат и този проблем. Техните смартфони все още използват Android 2.0, но добавят функции, които са свързани с конкретната марката и заради които хората ги обичат.
Много е важно хората да могат да избират продукти, които отговарят на тяхното усещане за стил и визия, и очевидно Google са осъзнали това. Разбира се, винаги ще бъдат важни и приложенията и как те могат да ви покажат подходящата информация в точното време и място. Модните агенции, обаче са тези които могат да вдъхнат нов живот на Android Wear и по този начин да убедят Google, че има смисъл да влагат сили и средства в развитието на платформата им.
Android Wear има още много да наваксва, но Google определено все още е в играта и наистина може да превърне платформата си за смарт часовници в сериозна платформа, ако нейните нови партньори я подкрепят.
Discussion about this post