Първият прототип на суперавтомобила бе показан за първи път преди пет години. Mercedes-Benz имаха амбициозни планове да стартират производството преди края на 2019г. Това не се случи, което повдигна редица въпроси свързани с бъдещето на Mercedes-AMG One.
Все пак компанията не се е отказала от уникалният модел, който ще използва задвижваща система от болидите във Формула 1. Именно интеграцията на F1 технологиите в сериен автомобил е причината за забавянето на Mercedes-AMG One. Германският производител изглежда е отстранил всички проблеми, тъй като разработката най-накрая навлиза в последната си фаза на производство.
Mercedes-AMG One е оборудван със същия 1.6-литров V6 двигател с турбокомпресор, както болидите във F1 на Mercedes. Максималната мощност, която произвежда агрегата е 566 конски сили и може да достигне до впечатляващите 11 000 оборота в минута. Суперавтомобилът е проектиран да поддържа по-нисък режим на оборотите от състезателните машини, заради бензина, който използва и дълготрайната издръжливост.
Любопитно решение е добавянето на система за отопление на генератора на двигателя (MGU-H), която също е взаимствана от болидите на F1. Тя включва компресорна турбина и модул за обработени газове, които са свързани с електрически двигател със 121 к.с. Седемстепенната автоматизирана ръчна скоростна кутия е проектирана специално за задвижващата система на Mercedes-AMG One.
Впечатляващата скорост е допълва от два електромотора със 161 к.с в предната ос и трети агрегат със същата мощност, който е прикрепен директно на двигателя. Свързването с коляновия вал осигурява задвижване на всички колела с възможност за векториране на въртящия момент. Общата мощност, след като добавим четирите електрически агрегата достига до 1049 к.с., което е рекорд за серийните автомобили на Mercedes досега.