Електрическите автомобили бавно се превръщат в най-популярният избор за потребителите. Настоящата година се очаква да доведе до рекордни продажби в световен мащаб. Първите месеци на 2022г. дават солидни предпоставки, че това ще се случи. Според данни на Cars.com търсенето на електрически велосипеди се е увеличило с над 173% през март.
Tesla са водещ производител, който отчита над 100% ръст в доставките само в рамките на една седмица през същия месец. Припомняме ви също, че са продадени 6.4 млн. електрически хибридни автомобили през 2021г. Тези цифри поставят въпроса защо водородните автомобили остават встрани от превозните средства с нулеви емисии, съобщава SlashGear. Oсновните причини са свързани с разходите, сигурността и инфраструктурата. Всички водещи производители преустановиха инвестициите във водородни модели и преминаха към автомобили с литиево задвижване.
От BMW твърдят, че водородните автомобили гарантират половината мощност от електрическите алтернативи, което също е важен фактор. Енергията преминава директно от акумулатора през проводниците към двигателя в електромобилите, като за всеки 100W се губят около 5% от батерията към турбината. В същото време при автомобилите с водород загубата започва на много по-ранен етап.
Водородът трябва да бъде охладен и транспортиран до специализирана станция и само този процес свива мощността с 10%. Преобразуването му в електричество води до допълнителна загуба на енергията от 40% от енергията. Въздушните струи при движение стопяват с още 5% мощността, като едва 38 от 100W преминават през енергийното пътуване във водороден автомобил.
Moдерният свят се стреми постоянно към усъвършенстване на технологиите за енергийна ефективност и тези цифри показват, че водородът определено не е идеалното решение. Електромобилите също така имат и ценово предимство, което допринася за стратегическия избор на производителите.