Сливането на реалния и дигиталния свят е голямо предизвикателство от технологичен характер. Водещите компании виждат в подобна концепция бъдещето на забавлението и социалната комуникация. Модерните технологии, обаче все още не са достатъчно развити. за да създадат новата реалност, която очакват компании като Meta.
Aвтономните автомобили например са категория, която все още не е готова за масовия потребител. Собствениците на смартфони имат достъп и до полезни персонални асистенти, с които да улесняват своята ежедневна работа. Трите най-популярни гласови услуги са Amazon Alexa, Google Assistant и Siri.
Разработката им е базирана на невронни мрежи от ново поколение, които впечатляват със своите възможности. В различна степен, обаче гласовите услуги не постигнаха резултатите, които мнозина очакваха, съобщава TheRegister. Скоро Amazon признаха публично, че губят суми от порядъка на милиарди годишно от хардуера на Alexa.
Сходна е ситуацията и при Google. Аpple рискуват по-малко със Siri, но също не развиха предполагаемия потенциал на HomePod. Потребителите използват гласовите услуги основно за настройване на таймер и пускане на музика. Siri, Google Assistant и Amazon Alexa предлагат много повече, но много малко хора използват пълната им функционалност.
Въпреки това компаниите инвестират милиарди за разработка на софтуер, което донякъде звучи странно. В голяма степен гласовите асистенти никога не са имали предназначението да са полезни на крайните потребители, а да служат предимно на своите създатели. Идеята, че смарт джаджите ни подслушват също кара много хора да избягват употребата им.